josopavontuur.reismee.nl

De Thaise meisjes

Hoi hoi hoi iedereen

Mijn laatste verslagje vanuit Kanchanaburi. Morgen trek ik eindelijk verder, richting zuiden. Zon zee en strand dus ;-) De voorbije nacht verliep nog steeds niet zoals het zou moeten. Om de 1 of andere reden vrees ik de nachten. Het zijn echt de momenten waarop je meest nadenkt of piekert, of wat dan ook. Ik heb mij een hele dag goed geamuseerd, contact gelegd, samen gaan eten, iets gedronken,.... Maar op het moment dat ik terug in mijn kamer kom slaat het in mijn buik. Het is vreemd en wederom kan ik het niet begrijpen.

Deze ochtend wordt ik gewekt door het geschetter van een thaise madameke. Toen ik gisteren door de gang liep zag ik er eentje die een kamer binnen ging en daar vervolgens tegen zichzelf stond te babbelen en te lachen als een heks. Hmmm....

Undecided

Daar is ze weer, dacht ik! Ze was duidelijk bezig met de kamer naast mij een grondige beurt te geven, daarbij verlichtte ze haar werk door geregeld eens hard te beginnen schateren. Of was er nu toch iemand bij? Hoe dan ook, het ontnam mij de zin om nog eventjes rustig te blijven liggen.
Aan de dag beginnen dan maar! Vanuit mijn heerlijke frisse kamer ging in de hitte tegemoet, het beloofde alvast een hete dag te worden! Ik had me voorgenomen om vandaag een bezoekje te brengen aan de tiger temple. Een plaats waar monikken voor tijgers zorgen. Ik zou me ook informeren over de busuren en bedacht om eventueel samen met Andrea naar het busstation te rijden\, zij vertrok vandaag immers al. Ik kon haar echter niet vinden en toen ik de fietsen ~ for rent ~ zag staan nam ik me voor om het busstation met de fiets te gaan zoeken. Maar eerst zou ik van hostel veranderen. De rainbow lodge die vorige keer vol zat was 100 bath goedkoper en als ik hier dan toch nog een nachtje zou blijven kon ik beter wat geld besparen. Ik had geluk, er was nog 1tje vrij! Ik snelde naar mijn kamer en propte als in mijn twee zakken, gaf mijn sleutel af, bedankte en installeerde mij bij de gebuurs :-) Een klein bungalowtje met eigen badkamertje en airco. Mooi Mooi Mooi! Was dit maar eerder vrij geweest!
Terwijl ik op mijn fiets zat voelde ik een vreemd gevoel aan mijn vinger, mijn pink dan nog wel. En voor degenen die er altijd van gedroomd hebben, ewel kijk, mijn lange pinknagel is op mysterieuze wijze gesneuveld, maar ik heb er nog steeds ene aan mijn andere vinger he!!
Mijn zoektocht naar het busstation verliep niet erg vlot, toen ik namelijk in het stadscentrum aankwam leek deze heel druk en groot te zijn, aangezien ik anderhalf uur later al moest klaar staan voor mijn tijgertrip kon ik niet het risico lopen om nu te verdwalen, dus keerde ik terug.

Samen met twee andere koppels kropen we in de overdekte pick up en reden naar de tijgers.
De kosten aan de ingang waren echter iets meer dan ik gedacht had, ma ja soit, we zijn op vakantie zeker....? Het hele complex was redelijk groot en naast tijgers liepen er ook grote zwarte behaarde zwijnen, herten, kippen, pauwen en indische koeien (ge weet wel, ik ken hun echte naam niet) rond. Uiteraard niet bij de tijgers nee, zo slim zijn ze wel.
We mochten met de begeleiding elk om beurt bij de tien tijgers gaan. De ene pakte je bij de hand en de ander nam je fototoestellen om fotos te trekken. Ze zeiden waar je moest gaan zitten en hoe je moest aaien. Ik heb vijf tijgers geaaid!!!! Best nog ruig, die pels. Maar wat een prachtbeesten!!! Waauw!! Al zou ik er niet graag een knuffel van krijgen, ze zijn echt gigantisch!
Een meisje probeerde me te overhalen om me in te schrijven voor de speciale show. Dan werden ze losgelaten, speelden en vochten in het water,.... ~its soooo worth it, i promise you!!!~ Maar de prijs lag me nu net een beetje te hoog dus na wat twijfels bedankte ik vriendelijk!
Ik liep nog wat rond in het park en zag de monikken poseren met de tijgers. Hun lijven stonden vol van de tattoos, iets wat je niet echt zou verwachten van zo n persoon toch? Mss zijn het nog felle bikers geweest, he Gino ;-)
Eenmaal terug in Kanchanaburi nam ik mij een boekje en plofte me neer op 1 van de vele terrasjes, vergezeld van een ice cacao!

De trotterstraat hier heb ik waarschijnwel wel al een tien keer afgedweild. Je vindt er heel wat restaurantjes en bars, alsook tal van massagesalons waar blanke mannen languit liggen te genieten terwijl de thaise meisjes met hun voeten spelen. Toegegeven, je ziet er ook geregeld een vrouw liggen!
In de restaurants hangen voortdurend een vijftal meisjes rond. Als er iemand passeert proberen ze deze met hun lieve glimlach en hun hoge stemmetje te overhalen om iets te consumeren.
En dan zijn er tenslotte nog de 10 kleine bars aan het begin van de straat. Ik kom er altijd langs wanneer ik naar mijn hostel ga. Omstreeks 18u zie je de meisjes in de weer met make up en spiegeltjes. Zichzelf aan het preparen voor de talrijke mannen die zich daar s avonds komen nestelen. Als ik dan s avonds laat rond 23u opnieuw passeer zie ik de blanke grote handen op hun bruine slanke billen. De muziek staat luid, de meisjes fladderen rond de (veelal oudere, maar soms ook jongere mannen) als de muggen rond mij. Iedereen lacht, maar misschien niet allemaal even oprecht.....
De Thaise meisjes....mja...Ze zijn best knap met hun blinkende dikke gitzwarte haren, hun kleine slanke gestalte, hun eeuwige glimlach met perfecte tanden en hun onberispelijke geelbruine huid. Ik vraag me af hoe ze dit leventje ervaren. Worden ze dit als kind ingepompt?
Dromen ze hiervan? Van een blanke man, ongeacht welke leeftijd of welk uiterlijk? Of doen ze het uit noodzaak? Hebben ze uberhaupt zoiets als ~een keuze~, ~ een vrije wil~??
En die arme thaise jongens, hopelijk krijgen zij ook nog eens af en toe een kans om een meisje te strikken! Ah ja misschien bekijken ze het hier wel helemaal anders dan wij denken. Dit zijn immers maar de woorden en de gedachten van een, toch wel, redelijk feministe, nietwaar...? Die term kennen ze hier wellicht niet...

Ik stel het misschien wat cru en ik wil zeker niet beweren dat al deze meisjes een wreed leven hebben of tegemoet gaan ofzo, maar toch, op den duur lijkt het zo...zo... ~normaal~.
Ik durf te geloven dat heel wat single mannen hier te kampen hebben met ~zwak vlees~. Anderzijds, hoe dicht kan je de kat bij de melk zetten...?

Je ziet, mijn gedachten draaien hier op volle toeren. Ik ga nog rustig iets drinken vooraleer ik terug keer naar mijn gezellig bungalowtje. Helaas was ik vergeten dat het vandaag vrijdagavond is, en in de weekends hebben ze hier een ~discoraft~. Een bamboo raft met een grote hut erop waar gedronken en gezopen wordt tot en met, begeleid door luide boenkende muziek.... En mijn bungalowtje ligt uiteraard, hoe kan het anders, langs de rivier.... Zucht....

Lieve mensen, morgen verleg ik. Tot dan!

Heel veel liefs!!

Feministische Joke

Reacties

Reacties

Sofie

Hey Joke, goed dat het allemaal al veel beter lukt, alle begin is moeilijk eh! Ik heb al veel gelachen met je verhalen, mijn collega's kijken vreemd op als ik zit te lachen voor mijn computer :-)
Dikke knuff,
Sofie

Neltje

Hoi Joske
Heb daar ook gemengde gevoelens bij moet ik zeggen bij het leven van die meisjes! Kan mij daar vooral aan ergeren als het nog erg jonge meisjes (zo van 13 - 17 jaar) zijn en vindt de venten die daar op kicken ongelofelijke perverten. Bah, ze zouden hun .... in een knobbel moeten leggen! Mo ja, das mijn idee natuurlijk.
Ik ben blij dat je verhaal vandaag wat vroeger kwam, want het is duidelijk van belang dat ik hier op tijd vertrek ;-) Doordat ze overal weer aan het werk zijn op de baan moet ik nogal wat vertraging inlassen. Dat wil zeggen vroeger vertrekken en later thuiskomen grrrrr. Wou dat ik bij jou en de tijgers was, lijkt me megacool. Dada xxx

Neltje

PS: wil mijn eigen dt fout verbeteren: vind in de derde lijn moet zonder t!!!!!

ma Inge

A de Joke!! Tof om de positieve noot terug in je verhaaltjes te vinden. Maar diene kikker.... toemetoemetoeme toch stel je voor... Had hem toch maar beter gekust! Zo n kans krijg je geen 2 keer zunne meiske. (sorry Andyke...;.)) Een tijger kussen daarintegen..., hm afblijven zou ik zeggen.
De keet draait hier op volle toeren en hier en daar merk ik enige verheldering. Ge zult verschieten als ge were komt!!
Veel plezier nog en blijven genieten é meiske. T is voorbij zonder dat je het beseft en dan komt de dagelijkse....
PS dankzij je verhalen voel ik me ook een beetje op reis
PSS die spinnevallen mee?
de leute dare é

fransjes

Wat kun jij mooi schrijven nog een goede maand en ben ook in Thailand ik mis het elke dag als ik in Nederland ben
Volgens mij als vrouwen aan schreeuwen zijn bij het poetsen willen ze evtuele geesten ook verdrijven
weet het niet zeker
ps ben de ook een van de gelukkige met een mooie vrouw uit Cambodja en het is een echte schat.
we wonen wel in Thailand

tante marleen

Hoi Joke
het wordt toch al leuk hé ! zeker een land om hééérlijk te genieten. Gebruik maar verder al je sociale vaardigheden om leuke spontane contacten te leggen...niet te veel peinzen, dat is niets voor een vakantie..
ik kijk al uit naar mijn"pensioen" om mijn reiservaringen een beetje aan te zwengelen, ik geraak helemaal achter op jou !!

dikke knuf

tante marleen

Anouk

Hi! Ik ken je niet maar kwam toevallig op je site! Zit ook alleen in Thailand en blijf 3 weken! Ik zit nu in Bangkok en vertrek morgen naar Ko Tao en Ko Samui. Als je ook die richting op gaat en het lijkt je leuk wat te drinken of iets, mijn mail is anouk_gorter@hotmail.com www.noukie.reismee.nl mijn site! geniet ervan! Groetjes

moeke

Dag mijn lieve joke. Heb weer eens genoten van je verhaal,vooral omdat het toch al veel beter gaat!? Misschien kom je ook nog Anouk tegen, zou leuk zijn, vooral omdat ze ook alleen reist en een beetje voelt zoals gij! Morgen ben jebijna een week weg, geniet maar aan 100 in t'uur en breng nog veel mooie verhalen zodat we smelten van de goesting om ook weer op reis te gaan! Heel veel liefs en een pak dikke knuffels van je moeke xxxxx

pete

Hallo joke
ik leef 20 jaar in thailand met mijn thaise family
hier in thailand is geen oudedagvoorziening ,zodoende zorgen voornamelijk de dochters voor de ouders
een normaal maandsalaris is 6000 tot 9000 baht
150 tot 225 eur p mnd hierdoor wonen thaien bij elkaar om de kostente drukken
En kun je nog geen geld aan je ouders sturen
zodoende gaan veel thaise studentes vaak met een buitenlander mee voor korte of langere tijd en krijgt alles betaald+een vergoeding van 2000 tot 6000 baht per dag
50 tot 150 eur p dag
hiervan kunnen ze vader en moeder en vaak de eigen kinderen van onderhouden die bij de ouders leven
in het Westen hebben de meisjes ook een vriend en krijgen geen vergoeding daar dit niet nodig is in deze cultuur
zodoende is het een plezierige en makkelijke manier om geld te verdienen en knappe dames die engels spreken hebben tot wel 6
buitenlandse sponsors
en krijgen zo een inkomen van 200.000 baht per maand
5000 eur p mnd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!