josopavontuur.reismee.nl

Bangkok!!

Hello iedereen!!

Hier ben ik met mijn eerste reisverhaal, rechtstreeks vanuit Bangkok! Ok, even een beetje terugspoelen Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Zondag ontdeed ik mij van mijn juwelen en wisselde die voor mamas musachatberschemengel. Ik genoot nog van een laatste portie frieten met stovers, miste mijn geplande trein omdat ik mijn kodak in de auto vergeten was maar kwam alsnog mooi op tijd toe op zaventem (en dan nog wel in gezelschap van mijn reisbegeleidster). Wemaakten nog eens allemaal kennis metelkaar ensloften enkele uren later op het vliegtuig. Het eerste uur was een ware hel aangezien een peuter 1 of andere aanval kreeg waardoor ze de stembanden uit haar lijf krijste (dat wordt logo later....). Aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh, wat een start! Ze hield het echt ontzettend lang vol, ik dacht al dat ze mss ontvoerd was ofzo. Enfin, uiteindelijk heeft ze zichzelf in slaap gekrijst, pfffffffffffieuw! De rest van de vlucht hebben we gekeken naar de incredible hulk..... Eens in Instanbul stapten we over op het volgende vliegtuig. En bij deze mijn: eerste vaststelling: Turkish airlines is de max!! We hadden elke een tvtje waar je spelletjes op kon spelen, of de vlucht volgen of een film kijken. En we kregen een kussentje en een fleecetje en dan nog een kadootje ook!! Een klein tasje met kousen, een tandenborstel, een schoenlepel, oordopjes en zo een ooglapje (je weet wel, om te slapen). Ik was meteen laaiend enthousiast en bedacht dat ik bij het uitstappen zou kijken wie zijn tasje had laten liggen om dan ook mee te pakken (ja, heb ik ook gedaan ja)!! Het eten was ook wel ok. We kregen dan nog een flesje water en bij onze maaltijd kregen we zo een yoghurtpotje maar met water in

Undecided
Rare wi! Enfin, ik had gehoopt dat niemand nog naast me zou komen zitten maar plotseling kwamen twee rijkelijk geparfumeerde turken naast mij zitten. Ik kreeg een mooie glimlach en gedurende de vlucht alle hulp die ik maar wenste. Van uitleg over de afstandsbediening tot het goed leggen van mijn dekentje. Dat brengt mij bij mijn tweede vaststelling: Turken zijn vriendelijk maar betrekkelijk behaard en be-aftershaved. Ze zaten precies ook nogal te gapen naar de bikinimeisjes die vaak aan bod komen in de turkse kranten. Ik vraag me af wat ze in bangkok komen doen....

Soit, na een aanvaardbare vlucht landen we omstreeks 13u (7u voor jullie) in Bangkok. Maliki (reisbegeleidster)regelt een taxi voor ons en zodra we buiten de luchthaven komen overvalt ons een doefe warmte. Het leek net alsof we een subtropisch zwembad binnen stapten. Ik begon stokstijf staand spontaan te zweten!!! De busrit was wel een eindje. Bangkok is zo 1 van die typisch hoofdsteden. Torenhoge gebouwen, autobanen, druk verkeer, veel stank, grote contrasten tussen rijk en arm,..... Je kent het well! Djeezus, enkele thaise pubers gaan hier in hun rateltaaltje helemaal uit hun dak tijdens een computerspelletje: aaaaaaaaaheeeeee, ahoeeeeeeeee. Sorry, dit dus even tussendoor, terug naar de chronologie. De busrit dus. Ja, een beetje een roetsjbaan, zeker als je achteraan zit. Tijdens de rit zie je de gekste dingen! Mensen die met hun gezin op 1 brommer zitten, taxis in alle fluokleuren, Barbie heeft hier zelfs haar eigen fluoroze taxi! Te grappig voor woorden! Mensen die langs de autosnelweg staan te vissen (in een rivier waar volgens mij toch geen gezonde vissen kunnen inzitten, ma soit). Hoe dan ook, ge kent mij, ik ben in slaap gedommeld! Even later kwamen we bij het hostel toe, gezellig en eenvoudig. Kamers verdelen, ieder met twee op de kamer, ik bleef als laatste over met sven dus delen wij een kamer (geen zorgen liefje, ik kleed mij om in de douche). Grrrrrrrrrrr ik ga er hier algauw een paar in de time out rumte zwieren als het er hier nie wa rustiger aan toe gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na wat verfrissen hebben we (er komt hier net een behoorlijk schaars geklede vrouw binnen

Undecided
, ze zoekt een klant geloof ik...) de ruitenloze bus genomen om de tickets voor de nachttrein van morgen te gaan reserveren. En der zat een monnik op! De max gewoon he die mensen!! Azo zo ne lieve lachende oude vent! Super! Ik hoop dat ik er eens stiekem ene ga kunnen fotograferen!! In het station kochten we ananasjes, mmmmmmmmm mega lekker! En daarna moesten we ons visum gaan regelen. Terwijl we een bus zochten overtuigde een vent ons ervan om met de tuktuk te gaan (een soort mengeling tussen brommer en auto). Malika ging akkoord en we verdeelden ons over 3 tuktuks (wij zaten dus met vier). Maar algauw bleek dat hij ons niet naar de afgesproken plaats wou brengen maar naar zijn shop, dus we zijn allemaal uitgestapt. Hij heeft nog geprobeerd, maar tevergeefs. Hup weer op een bus. Visum geregeld (hopelijk morgen op tijd, anders hebben we een probleem met de trein!!) iets gegeten, even geshopt (woehoeeeeeeeeee!!) en dan op mijn eentje terug gewandeld! Jaja, ik heb het alleen gevonden!! De ene gingen al door en de andere bleven nog langer en ik ja, ik wou tussen de twee. I dont mind being alone he! De groep valt goed mee, tis een aangename bende, en ik ben een van de stilste eigenlijk (jawel ja, jaawel). Straks mijn bedje in duiken want ik ben doodop! Ik heb het gevoel dat ik zit te zweven op mijn stoel, dus ja... En als sven nu al terug in het hotel is kan hij niet in zijn kamer, dus ja... Geen mens die weet waar ik ben... Ah, der komt net iemand binnen van ons, dan is er toch 1 die weet waar ik ben, mar ze zit nu hier dus ja... Genoeg dus ja s!

Even een samenvatting dus: De reis is goed verlopen en devlucht was niet zo tergend lang. De groep is een aangename bende waar het wel tof mee zal worden! Ik voel mij vree op mn gemak eigenlijk. Bangkok is goed voor even, maar niet te lang. Het is een drukke stinkende stad. We zien geregeld wel mensen met maskertjes op in het verkeer. Langs de weg zie je desondanks toch nog redelijkwat groen en ook om de zoveel tijd een klein tempeltje.Morgen gaan we een grote tempel gaan bezoeken, met de liggende boedhha! De tempels die ik onderweg al zag zijn echt indrukwekkend! Echt chic!En de winkeltjes zijn de max!! Maar het zal wel een plakkerige vakantie worden, pff warm, warm, warm!!

Oh en nog een grappige ontdekking: velen hebben hier enkel een lange pinknagel! Ben ik aangepast of wa?!!

Oei, ik zie de anderen passeren, Sven zal wel zijn kamer binnen willen!

Ale, zo zijn jullie toch al een beetje op de hoogte! Het volgende verslag zal vanuit Laos zijn!!

Heeel veel liefs aan allemaaal!!

Plakkerige Joke

PS: We hebben hier te maken met een qwerty toetsenbord, dus gelieve mij mijn typfouten te vergeven!

PSS: Nog een geluk dat ik mijn verhaal gekopieerd heb want twas weer allemaal weg plots!!!!!

PSSS: de schaars geklede vrouw zit hier nu naast mij te chatten met van die geile internet jongens (die niet weten dat wij hen hier allen ook kunnen zien op de webcam) en ze heeft zonet eens haar borsten tegen de camera geduwd en zich omgedraaid om eens met haar kont te schudden

Undecided
En oooooooooh ze doet vuile manieren!!! Ja, tijd om er vandoor te gaan! Byebyeeeeeeeeeeeeeeeee!!

Reacties

Reacties

Andy

Ben blij dat je goed bent aangekomen liefje! Amuseer je en aarzel niet om Sven een toek op zijn oog te verkopen als hij te dicht komt. Geniet van de reis!

koen en kaat

joepi dat wordt weer genieten van je verslagen,terwijl de regen hier met bakken uit de lucht valt,

klein vraagje : welke vuile manieren deed die schaars geklede dame wel ?We leven ons graag "in",in een goed verhaal....

pe

Sven ??? Wij hebben bij de Wacky's ook een Sven, en die heeft een vree lange....

Truike

Allé goe aangekomen en nog gene heimwee ;)
geniet ervan en wij genieten wel van je verhaaltjes
in de regen, idd kaat hhh
bye bye

Wostje

Dag moatje,
Ik ben blij te horen dat je gevreesde vliegreis goed is meegevallen alsook de reisgenootjes. De te verwachten cultuurshock is realiteit geworden. Een stap dichter bij je bestemming. En je rugzak al vol geladen met nieuwe stufjes?! :-) Hopelijk kun je je ultrafototoestel goed gebruiken, zodat we snel visueel kunnen meegenieten! Dikke knuffel! XxX

ma

Hallo Joke,
Hé tof zeg al weer zo'n lang verslag, dat belooft! Niet te veel alleen op stap gaan zulle! Kalme dag gehad , wel bezoek van Peter, Nadia, Sara, Ayko en ......Lisa ,dat was lang geleden. Nu uitkijken naar meer nieuws van ons Joke! Heel veel liefs en geniet maar met volle teugen!! moe xxxxxxxx knuf ,knuf knuf
't Was uitpuffen vandaag na de drukte van vorige week.
Geniet volop verder maar niet te veel de roekeloze uiithangen,hé !!!!! Pa.

mie

Hoi Joske,
Eerste hoofdstuk van je nieuw verhaal klinkt alweer verleidelijk interessant. Dat belooft voor de rest!! Blij dat de groep goed meevalt. Laat het avontuur nu maar beginnen, zou ik zo zeggen. Kijk al uit naar hoofdstuk 2. 't Amusement en tot later! xx

Bettina

Weer ontzettend genoten van je eerste verslag..

greets vanuit Brugge..

tomme

hoikes hier live vanuit tokio, hier ook met qwerty dus de same story , goed aangekomen hier na een lange vlucht wat niet goed was voor mn beenspieren, anyway, redelijk goed weer hier met nog zo n 20 graden maar af en toe wat regen. eerst verbleven in toyota bij de vriend van nele en s avonds nog sushi gaan eten, lekker maar een gesukkel met die stokjes man man daarna ook nog een echte japanse karaoke gedaan echt tof, vandaag doorgereisd per trein en metro tot in tokio waar we nu in jeugdherberg verblijven. bepaald district in tokio gedaan met tempels en een park. morgen een ander district met een nog grotere tempel t schijnt ale ik hou je verder op de hoogte jij ook he, groetjes en t amusement ps
van die sappige ttz geile verhalen heb ik nog nie hoor want japanners zijn heel gedisciplineerd en vriendelijk en hebben ook wel wat rare gewoonten zoals het feit dat je je neus niet mag snuiten op straat en ik vertel er nog wel meer ... groetjes Tom XXX

Wim (van Kaat en Koen é)

ale ik heb het hier gevonden, nu ga ik toch eens je reisje meevolgen. En doe maar eki zot é!

Groetjes Wim x

robin

ja ja ja (ook veel ja's) Bangkok, ooit bezongen met volgende woorden:
One night in Bangkok and the world's your oyster
The bars are temples but the pearls ain't free
You'll find a god in every golden cloister
And if you're lucky then the god's a she
I can feel an angel sliding up to me.
Zouden songtekst schrijvers het dan toch bij het juiste einde (sic) hebben? Let maar op voor die engel ...

ma

Hallo Joke! Nog vlug een babbeltje voor het slapen gaan.We hebben weer eens genoten van je verhaal, precies of we het zelf beleven!Je kan het niet laten hé om me op stang te jagen:tegen dat ik alleen op reis ga!!!!! Geniet nu maar van deze reis en van het gezelschap, gij bofkont! Vandaag met tante Marleen en tante Madeleine gaan eten in de siphon! Zondag komen Nele en Gino met kersverse spruit en Thorben naar Knokke,tof hé! Verder nog veel genieten en zorg dat je gezond blijft ,anders is de leute er af! Vele frisse knuffels en groetjes aan het ganse gezelschap moe xxxxxxxxxxxxx en pa.

Hélène

Heikes

momenteel 7h45 op steevliet terrein. De mieren in ON2 slapen nog dus maak ik van de korte rust gebruik om vlug iets van uwen 2de thuis te laten horen; uw verhaaltjes zijn super..hopelijk houden uw darmen het een beetje uit...en het is leuk om te horen dat alles ok is. jaloezie steekt langzaamaan de kop op maar professioneel als ik ben, werk ik dit enekl uit op uw overgebleven materiaal in uw vakje en kastje. hihi
Amuseer je daar nog...en ge weet...zie je iets leuks voor de leefgroep...ge moogt het altijd meenemen...geen twijfels, gewoon doen!
Groetjes vanuit de mierennest....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!