josopavontuur.reismee.nl

De doorbraak!

Eerst en vooral: MWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, mwa, mwa, mwa, MWA!!!!!! Een heleboel dikke kussen voor al die lieve mensen met hun ondersteunende, hartverwarmende reacties!!! Prachtig!!

En dan nu, tot de orde van de dag! Ale, tot de orde van gisteren dan maar :-) Na mijn relaas te doen hier op het internet slenterde ik richting hostel. Ik wou nog wel ergens eentje drinken voor ik ging slapen. Ik passeer een gezellig restaurantje en zie daar het meisje die net naast mij zat in het internetcafe helemaal alleen aan een tafeltje zitten. Hmmmm..... Mijn zenuwen spelen op: komaan joke, dit is je kans, vraag of je er mag gaan bijzitten!!! Ik vertraag, zou ik? Of niet? Mijn angst wint en ik stap verder. Wat wil je dan eigenlijk?? Zegt een ander stemmetje. Ga je het blijven uitstellen toch? Schijtluis!!! Zo ga je nog lang kunnen typen over al de contacten die je NIET legt. Okaaaay okay, ik draai me om en met lood in mijn schoenen en een kloppend hart wandel ik naar haar tafeltje. Do you mind if i join you?? Nooo not at all! How are you???
Mijn hart maakt een sprongetje! I did it! I did it!!! Jawel mensen, een echt doorbraak op sociaal joke vlak!! Wat was het fijn om eindelijk eens met iemand te praten. Sarah komt van Engeland en reist ook voor het eerst alleen. Ze is wel een stukje ouder dan mij, maar ik weet niet precies hoe oud. Blijkbaar had ze dezelfde gevoelens en gebeurtenissen in Bangkok maar leerde ze ondertussen al mensen kennen. We praten een tijdje en het voelt goed! Ik ben fier op mezelf, IK heb contact gelegd! Openen die fles champagne!! Tegen kwart na elf trap ik het af, het wordt morgen immers een lange en vroege dag. Sarah nodigt me uit om eventueel de volgende avond iets te komen drinken in haar guesthouse, ze zal er zijn met nog een heleboel andere mensen. Cool! Ik wandel terug naar mijn hostel tot plotseling halverwege een euro valt. Een euro? In thailand? Wat ben je daarmee? Wel,namelijk dat ik me realiseerde dat ik was vergeten te betalen (deja vu sven? ;-)).... Ik draai mijn kar en ren terug! Wat moet die meid wel niet denken??? Goed eerste contact hoor joke! Je laat de persoon meteen met een rekening achter! Gelukkig is ze er nog en kan ik zelf betalen. Eenmaal in mijn kamer begint de eenzaamheid zich toch weer een beetje op te dringen, maar ik duw het weg. (geeft iemand die man achter mij eens een zakdoekje aub??? Zijn snotgetrek werkt op mijn zenuwen!!).
De nacht verloopt nog steeds geen 100 procent, ik word wakker rond twee uur en omwille van de heerlijke airco heb ik het toch iets te koud, ik begin een gefoefel tot en met om binnen mijn klamboe toch nog het deken te kunnen pakken. Mijn vinger begint echter ontzettend te jeuken, als ook mijn kont. What the ****???Twee kanjers van beten verschijnen op mijn vingers en op mijn kont voel ik er drie! Hoe is dit in godsnaam mogelijk?? Ik slaap onder een klamboe, in een lakenzak!! Ellendige strontinsecten!! Ik keer mijn laken binnenste buiten, speur mijn slaapterreintje af met een zaklamp maar ik vind niets. Het duurt wel even voor ik terug in slaap val na al die activiteit. Wanneer mijn gsm echter afloopt om 7u30 wordt ik gewekt uit een diepe slaap. Tijd voor actie dus. Even later stap ik uit mijn frisse kamer terug in de klamme warmte. Gelukkig hebben we een heerlijk airco busje. Een achttal andere mensen vergezellen mij eventjes later, waaronder het spaanse meisje Andrea! Blijkbaar waren we in de bus beiden nog te moe om iets te zeggen, maar eenmaal uitgestapt beginnen we te praten! Number two!
Ze reist zomaar eventjes al sinds augustus en heeft echt al vanalles gedaan en zoooooo veel mensen leren kennen die ze dan op andere plaatsen terug ontmoet enzo, mega cool!
(Geef die vent een zakdoek Please!!!!!!!!!!!! Het wordt degutant!!!) We klimmen samen, als enige van ons groepje tot het zevende level van de waterval!! Een prachtig zicht is onze beloning! Volledig omringd door natuur, magnifiek! Onderweg ontdek ik weer enkele aapjes die vrolijk door de bomen slingeren! Wat is natuur toch prachtig!!
We nemen een duik in het water en oh wat voelt deze koelte heerlijk aan!!! De visjes die er zwemmen komen af en toe eens van ons proeven. Een bijzonder vreemd gevoel!!! Het ene gilletje na het andere ontsnapt ons, echt grappig, maar je verschiet wel iedere keer. Het lijkt alsof ze mini mini kleine tandjes hebben die niet echt bijten. Lol! Na onze frisse plons haasten we ons terug naar beneden, we hebben immers nog een lange weg af te leggen en we moesten op tijd terug zijn. We haasten ons echt en als we arriveren zien we dat de anderen al aan het eten zijn, we blijken echter nog niet de laatste te zijn... Ole!! Na het lekkere eten stappen we terug in de nog lekkerdere airco bus. De warmte is echt niet te harden!!! AL mijn beten moeten zich natuurlijk ook nog even laten gelden nietwaar. Aaaaargh!! Als het van mij afhing? Een paar graden naar beneden en dood aan de insecten!!!

Niemand, maar dan ook niemand loopt hier rond met bobbels gelijk ik!! Das toch niet eerlijk??
Ah ja, de oudere amerikaanse man raad me aan om er tijgerbalsem op te doen, dan voel je het veel minder. Oooh wat heb ik een hele namiddag naar tijgerbalsem verlangt!
Na het eten scheiden onze wegen (van andrea en ik) zij gaat gaan kijken naar een soort grot ofzo en ik ga een ritje gaan maken op een olifant!!!! Omdat al de andere samen zijn krijg ik een olifant voor mij alleen, de kleinste, een tiener ofzo denk ik. Het is echt bijzonder grappig!!! Je slingert van links naar rechts! Vasthouden is de boodschap! Aangezien het ongelofelijk heet is krijg ik een mooi roze parapluutje! Kun je je het al voorstellen? Joke op een olifant met een roze parapluutje?? Best grappig ja! We maken een kort toertje en gaan daarna gaan bambooraften. Het klinkt indrukwekkender dan het is hoor! Een raft gemaakt van bamboe, met in het midden een hutje waar iedereen op zit. En dan de stroom afdrijven... Chillen, da wel. Een klein kikkertje neemt een rustpauze op mijn voet. We kunnen het echt goed vinden want hij laat het zelfs toe dat ik hem oppak en op mijn hand zet. Daar blijft hij tien minuten zitten. Als ik mijn hoofd draai, dan draait ie mee. Ik heb een nieuwe vrieeeeeeeeeeeeeeeend!!!!! Uiteindelijk beslist hij dan toch om mij te verlaten maar springt voor het einde van de tocht weer op mijn sandaal. Sorry vriend, ik ga nu op het droge en jij hebt water nodig, hier scheiden onze wegen, tot ziens! Een moeilijk afscheid.... God, mss was het wel een prins!!! Doeme dat ik daar niet aan gedacht heb, had hem een kusje moeten geven he ja! Had ik meteen een reisgenoot! Ah wijsheid komt altijd te laat he! Eenmaal uit de boot stoppen we bij een shop waar we eventueel iets kunnen kopen, binnen een tiental minuten komt het busje met Andrea ons dan ophalen. Ik blijf zolang mogelijk in de winkel voor de friste! Je zou er al niet meer aan twijfelen dat ik een belg ben, niet?
Onze volgende stop is een treinritje. Niet veel bijzonders.En tenslottte eindigen we bij de bridge over the river kwai.... Jaja Gino, THE bridge! Ik heb de film nog nooit gezien dus voor mij is het echter gewoon,een brug... Maar ik heb er fotos van hoor! Speciaal voor jou be ja! ;-)

Tegen 17u30 worden we allen terug afgezet in onze hostels. Andrea vraagt of ik samen iets wil gaan eten vnvd. Be neek ja, een hele dag met mensen samen is al genoeg niewaar??
Moptje he pol! Uiteraard stem ik toe! Na een verfrissende douche zijn we iets gaan eten. Ze babbelt veel, dus moet ik niet teveel zeggen :-)

Het is echter wel elke dag opnieuw beginnen. Morgen reist zij door en blijf ik hier nog even. Dus ja... op zoek naar nieuwe mensen dan maar weer. Ik ben momenteel echt een wandelde tijgerbalsem, maar whatever keeps the itching away!!! En oh jee wat heb ik het warm! Daarom zijn mijn verhalen deze keer mss wat minder sterk. Ik heb het gewoon echt zooo ontzettend waaaarm en ik zit in een internetcafe zonder airco. Oh i love airco! Al moet ik toegeven dat mijn hoestje met bijhorende slijmpjes zich toch ook weer begint te ontwikkelen. Woeps....

Ondertussen zit Andrea naast mij te jubelen over de meisjes die ze gaat terug zien ik Kho phangan en of ze nu morgen al dan niet met die Chris zou afspreken in Bangkok,.... Terwijl ik me afvraag hoe lang het zal duren tegen dat ik weer iemand vind om wat mee te praten of mss zelfs reizen. Pfffffff tis hier zo waaaaaaaaaaaaaaarm!!! Wat ben ik leeg zeg...

Dus ja hier zit ik dan, toch weer een stapje verder in mijn proces. Kijk es aan, straks verleng ik mijn ticket nog... Hahahaha, nee ik wil jullie te graag terug zien. Dat is toch iets wat altijd opvallend is als ik reis, hoe zeer ik jullie nabijheid mis. Jajam schoon he?
Ik heb zoveel zin in een douche. Ik brei er een eind aan. Nog eens merci voor al jullie lieve lieve reacties en het zo trouw meevolgen en meeleven! Inge, Robin, Patrick, mijn zussies, tante marleentje, Inge ma, Helene, Mams en paps, Sofie, Chris, Andy, zelfs Vinod met de eeuwige excuses :-), Joyceke, schone broere Gino..... ENIG!!!!!!!!!!!!

Dag lieve iedereen, tot de volgende!

Liefs
tijgerbalsem Joke

Reacties

Reacties

Neltje

Juij kben de eerste :)
Blij te horen dat je contacten hebt kunnen leggen, kheb 't gezegd hé excursies zijn daar ideaal voor. Zit nog op mijn werk en moet eigenlijk dringend achter Thorben, maar zag je mail verschijnen en was zooooo nieuwsgierig, vandaar heb ik hem eerst nog gelezen. Je klinkt echt al 1000 keer opgewekter en de verhalenstijl lijkt weer op die van voorheen. Ben echt blij voor je. Allé kben vlug achter Thorben nu. Dada en tot mails xxx

Andy

Hey liefje,

Blij te horen dat de doorbraak er gekomen is en dat het beteren al goed bezig is.
Ben ook blij dat je die kikker niet gekust hebt, want tegen een sprookjesprins kan ik natuurlijk niet op.
Ik kijk uit uit naar je volgende verhaal en hoop dat het blijft beteren.
Veel plezier en geniet er van he!
Dikke kus,

Andy XXX

pa

Hoohoo ...... Joojoo,
Spring maar vlug terug op de kar. De wielen draaien al ietsje soepelder meen ik te horen. Gebruik je tijd minder om veel na te denken, want de vakantietijd is aan het slenken. Vlug nog wat vele mooie dingen meegrabbelen en weerom met heel wat meer ervaring in ons kleine luxe landje aan belanden.
Pa

Greg

Hey Joke!!
Leuk om weer je stories te lezen :)
Blij dat het beter gaat, dat je wat mensen leert kennen.
Alleen moet inderdaad niet zo makkelijk zijn..
Maar zoals ik je ken, sla je er zeker door :)
Geniet er nog ten volle van..
Doe de groeten aan je kikker.

Toedeloe.
XXX

Truikie

Hey zussie

Blij te horen dat je al wat contact gehad hebt met andere mensen, je klonk gisteren niet zo happy in onze chatsessie ;-)
Maar vandaag lijkt da al iets positiever hé maske doe zo voort en het wordt weer een onvergetelijke reis erbij voor je, en natuurlijk weer spannende verhalen voor het thuisfront.
Allé ik mag morgen weer de vroegen doen, men derde shift deze week zeg en dan nog woensdag op een feestdag gewerkt, joehoeeeeeeeeeeee me happy :-))))

allé groetjes aan de kikker en iedereen die je nog leert kennen van ons allemaal ;-) je weet wel hé, je krijgt nu extra groetjes
dikke kus van je 'grote' zus ???

Freya

Dag Joketje,
ik heb de fles champagne open getrokken hé!! Kheb een goe glazeke op jouw eerste contacten gelegd zenne! Ik kan het me trouwens zo voorstellen, Joke op nen olifant met een roze parapluke... Hahaha... Hebt daar toch nen foto van? En als ge nog zo nen kikker tegen komt...kussen!!! kussen!!! kussen!!! Brengt hem desnoods mee voor mij ;-)
Doe dat daar nog goed, ik duim voor jou!

Vele groetjes
uw ex-chocomelkcollegaken

schone broere Gino

Hoi schoon zusje. Bedankt voor de foto's maar je moet zeker eens naar de film kijken als je weer in België bent, kwestie van je cultuur wat bij te schaven hé.

Wat het kikkertje betreft ben ik blij dat je het niet hebt gekust, want volgens de streek dat je zit zou het wel ééns een pijlgifkikkertje kunnen geweest zijn. Mooi maar giftig en je zou je al iets zieker gevoeld hebben ondertussen ofwel juist iets meer geruster (drugshallicunaties enzo)

Ik hoop dat je morgen een nieuwe mooie dag hebt waarin je veel kan beleven met nieuwe mensen.

vele groeten en tot morgen.

schone broere Gino

ah ja nog wat vergeten.
Nele was wel de eerste om te antwoorden maar ik heb dan wel om alletwee de kindjes mogen gaan.

Ze sms't dan dat ze in de file staat en veel later zal zijn, tot ik de waarheid achterhaal.

ja ja . Maar allé 't is haar vergeven 't was voor een goed doel.

ma

Dag Joke lief! Nog vlug een babbeltje voor ik mijn bedje ga opzoeken! Het is ondertussen 1uur , ben juist klaar met mijn pompoensoep en vleesgerecht voor morgen. Truike en je weet wel wie (zo zegt ze dat toch hé) komen op bezoek, tof ! Ben blij dat je wat contacten gehad hebt, dat maakt het allemaal gezelliger hé! oei pa wil naar bed en hij moet de boel nog afsluiten, niemand leert het mij! geniet nog maar met volle teugen want voor je het weet sta je weer op Vlaamse bodem en eerlijk gezegd ik kijk er al naar uit! Dikke knuffels van je moeke xxxxxxxx

neeftje luc

Dag Joke !

Haaaaa - het leven on the road ! Fantastisch dat je de smaak echt te pakken hebt en de stap hebt gezet om het dit keer helemaal in je eentje te doen ! Ik lees je belevenissen vaker dan je misschien zou denken. Het kost me alleen een grote inspanning dezer dagen om bovenop al het werk en de kindjes hier om `s avonds berichtjes te tokkelen... Hou je goed ginder en pas op voor giftige kikkertjes :-)

Dikke knuffels van Silvi, Manu, Mili en Lucsken

Wost

Juij! De Jos is back!!! Opnieuw een meedromend verhaal! 'k Ben trots op je! En op een olifant gereden, super!!! Je haartjes niet vlug geblondeerd onder dat roos parapluutje. Blij je zo te horen!
Veel succes met je verdere trip! Go on girl!!!
xxx

Wost

Juij! De Jos is back!!! Opnieuw een prachtig meedromend verhaal! 'k Ben trots op je! En een ritje op een olifant, super!!! Ik wil ook! Je haartjes niet vlug geblondeerd onder dat roos parapluutje? Fantastisch om je zo te horen!
Veel succes met de rest van je trip!!!
xxx

Veerle Tack

Dag meisje
Heb weer eens goed kunnen lachen met je verhaal! Jos met een roos parapluutje(is eens iets anders dan moeders paraplu!!) Olifant rijden is echt zalig he heb da ook nog gedaan vond da machtig!!! (hetgeen de olifant achter liet in het midden van de tocht was minder machtig!!)
Kan bijna nie wachten tot het volgende verhaal! Ga je nu moeten laten want mijn zoon roept om zijn eten.(heeft jammer genoeg het keelgat van mij:(

Groetjes en de leute he!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!