josopavontuur.reismee.nl

Moeilijk begin....

Tuuuuuuuuuuuuuuut.....de deuren van de trein richting luchthaven slaan dicht, ik zwaai naar Andy tot ik hem niet meer zie en plof mezelf en mijn rugzakken vervolgens neer in een zetel. Ik kijk in de ruit en ik zie mezelf, enkel mezelf....Een angstscheutje schiet omhoog: en en en?? je vindt het eng he?? Ik duw hem snel terug de kop in en vraag me af wat mensen nu zo juist afschrikt aan alleen zijn? Is het de eenzaamheid? IS het angst? En waarvoor dan precies?

Tien minuten later arriveer ik in zaventem, het inchecken verloopt vlot, ik eet nog een hamburger en wandel richting gate. Ik kreeg een plaatsje aan het venster, joepie! Nog voor ik het weet arriveren we al in wenen en slenter ik door de gangen naar de volgende gate. Er staat een veel te lange rij, dus plof ik me neer op een karretje, de rij blijft echter lang, dus uiteindelijk besluit ik toch maar aan te sluiten. Het verloopt allemaal best vlot en voor ik het weet stijgen we alweer op, Naast mij zit een vriendelijke aziaat die af en toe een praatje slaat. Jammer van zijn stinkvoeten,,, We vliegen een negental uur en het grootste deel ervan lig ik te slapen, ale ja, wat je slapen noemt natuurlijk, half wakker, half slapend. Net zoals bij de vorige vlucht gaat het dalen zeeeeeeeeeeeer langzaam,met als gevolg dat ik nu nog steeds half doof ben aan mijn linkeroor, zeer vervelend want ik moet telkens aan de mensen opnieuw vragen wat ze net zeiden. Met een shuttle bus geraak ik zeer vlot in het centrum van bangkok. Nog vooraleer ik een paar stappen kan zetten word ik aangesproken en doorverwezen naar een toeristenpolitie. Deze heeft me allerlei info die ik dus met 1 oor probeer te verstaan, best moeilijk, als je weet dat ze ook nog eens gebrekkig engels praten en beide oren dus een must zijn!! Nu goed hij verwijst mij door naar een toeristen centrum/ Ik wordt in een tuktuk gedropt en daar gaan we. Eenmaal daargekomen word ik meteen vriendelijk naar binnen geleid en vraagt men waar ik heen wil en waar ik vandaan kom,.... Ik leg zo wat mijn plannen uit, namelijk dat ik graag naar Ayuthaya zou gaan met de trein of bus, vandaag nog, maar nee nee, zij gaat voor mij eens zeggen wat ik ga doen sie, eerst de floating market, en dan naar kanchanaburi en dan naar ayutthaya,...... Ik bedank maar zeg dat ik toch graag mijn volgorde wil behouden, waarop we prompt stopt met lachen, achterover leunt en alle intresse in mij is verloren. Ik stap dan maar op, vraag aan de tuktuk chauffeur om mij terug te brengen naar kho san road. Trotterbuurt van bangkok. Eerst blijkt dat nogal moeilijk, maar plots kan het toch, hij zet me wederom af bij een toerisme centrum dat niet zo ver van khao san ligt. Ik ga binnen en zeg meteen waar het op aan komt. Ik wil niets boeken, ik wil gewoon informatie over hoe ik in Aytutthaya kan geraken. Ik leg uit dat ik eigenlijk vandaag al daar had willen zijn. De man zegt dat ik dan maar meteen naar het treinstation moet gaan en richting Ayutthaya moet gaan, hup hup hup, ik kan het nog halen. Het wordt echter al donker en ik leg uit dat ik nu toch liever hier blijf overnachten. Nee neeeeee zegt ie, pak maar je trein!! Het duurt niet lang voor ik doorheb dat ook hij bijzonder sarcastisch bezig is, dus pak ik mijn biezen en vertrek ik. UIteindelijk bereik ik kho san road en neem het eerste hostel dat ik tegenkom, Het is goedkoop,,,, met alle gevolgen vandien. Ik heb er eigenlijk al spijt van, maar soit, hopen dat ik de nacht doorkom, en dan weg hier!! Ik heb alvast vuilniszakken gekocht om over mijn bed te trekken...juij!!

Het is dus nog niet echt van een leien dakje gelopen, Ik ben bijzonder moe op dit moment en hoop dat de dag snel voorbij is. Je kunt het waarschijnlijk wel merken aan mijn manier van vertellen ;-) Ik hoop gauw wat mensen te leren kennen. Ik krijg met mijn gsm tot geen enkel netwerk toegang, ik begrijp het niet maar vind het wel bijzonder vervelend!!

Goed ik sluit nu af! Hopelijk tot gauw allemaal, op betere dagen :-)

Liefs
Oh zo moe joke

Reacties

Reacties

sofie

GooJooGoo :) Een moeilijke start misschien, maar laat je niet doen hé! Vergeet ook niet wat uit te rusten na je vlucht eh!!
Dikke knuff!

Neltje

Helabakes

Amaai zeg, wat een sympathieke mensen daar! Laat je vooral niet doen zou ik zeggen. Het zal wel beteren als je in een minder grote stad komt zeker? Houd ons vooral verder op de hoogte en ik duim dat je algauw Belgen of Hollanders tegenkomt. Die laatste kunnen immers ook best meevallen hé, vooral als je eenzaam bent ;-)

Andy

Hey liefje,
Als't slecht begint kan't alleen maar beteren he. Ik hoop het alleszins. Ben alleszins al blij dat je er veilig geraakt bent.
Hou je goed en ik wens je een mooie reis toe, stukken beter dan de start!
Tot gauw, kijk uit naar je volgende bericht XXX

tante marleen

Hoi Joke

Ik wil graag bevestigen wat de vorige schrijvers zeggen , namelijk dat het enkel maar kan beteren!!! En grote steden zijn nu éénmaal niet het sympathiekst .
Je zal hopelijk vlug andere trotters tegenkomen zodat je gemeenschappelijke reisdoelen hebt.
Ik hoop dat je prachtige dingen zult zien en meemaken ! Slaap eerst maar goed uit want je bent al meer dan 24 uur onderweg en dat bevordert het gevoel van welbevinden niet...
Dikke knuffel en tot volgend berichtje

T.Marleen

Gino alias de Vliege

Tja Joke, ge kunt nie overal ontvangen worden zoals bij papa en mama hé. Maar ik zelf heb het helemaal niet voor grootsteden en zou het dus ook niet zien zitten om rond te dolen in Bangkok. Ik heb liever minder druk waar meestal ook meer te zien is, dus zal het allemaal wel meevallen als je éénmaal uit die grootstad bent. Amuseer je rot, denk niet te veel na en geniet van alles wat je hoort en ziet. 't zal even wennen zijn aan de mentaliteit van de mensen ginder maar éénmaal je dat kunt zal je je zeker goed voelen daar ben ik van overtuigd.

Tot later hoor, je schone broere

Patrick

't Is idd te merken aan je schrijfstijl dat dit niet echt jou ding is ... Maar ... een mindere start wil niet zeggen dat je volledige trip in duigen valt hé! Je zult wel zien ... in je volgende brief denk je er al niet meer aan! Wedden? ;) Greetz, P. xxx

big sis

HOi Joske,
Als je dit leest, heb je misschien al een goeie tuk gedaan in je 'vuilnis'bed en ben je weer helemaal klaar voor het avontuur!! Het komt wel in orde! Ik hoor van iedereen die er geweest is dat Thailand de max is dus is er nog heel wat moois op komst! Gewoon even afwachten en alles op je af laten komen. Je moet trouwens eerst nog wat 'op temperatuur komen'. Ander continent, andere gewoontes, andere verwachtingen... Het loopt wel los!!!Ik hou me al klaar voor het vervolgverhaal! Dikke knuf x

ma en pa

Dag mijn lieve Joke, Heb toch even een raar gevoel in mijn maag gehad bij dat eerste nieuws! Ik heb vandaag een héle drukke dag gehad, maar je was geen moment uit mijn gedachten, maar jou kennende, je slaat je er wel door na al die reacties en bemoedigingen van zussen schoonbroer, vrienden en vriendinnen! Ik kijk dus vol verwachting uit naar je volgend reisverhaal. Blijf vriendelijk, maar laat je niet doen hé, gebruik je ervaring van vorige reizen. dikke knuffels van je moeke! Nu is het aan pa : dat het ook wel eens minder soepel zou verlopen, had je waarschijnlijk wel diep in je achterhoofd zitten ..... maar ..... dat het al bij het begin van de trip zou gebeuren, had je waarschijnlijk niet in gebouwd. Als het waar is dat 'alle begin moeilijk is' dan staan er daarna zeker heel wat mooiere dagen op je te wachten. Hou er de moed in; blijf voorzichtig en ga op zoek naar het mooie.
Hopelijk ben je nu al aangekomen waar je wilde zijn.
Groetjes, pa

chris

Joke, ik wil er voor wedden dat de verdere reis wel zal meevallen, je hebt immers een vermoeiende reis achter de rug en dan moet je nog bij aankomst alles zelf regelen da's niet van de poes.
Maar denk dat je nu al terug uitgerust bent en beter hoort en hoop dat je al op je besteming bent. Ik ben blij dak terug kan meereizen met jou via je reisverhaal, merci.
Veel geluk en genieten er maar van, ik cross my fingers voor je verdere reisverloop,

slu,
chris

Veerle

heyla meisje
laat je nie doen door die members!!!!!! Eens buiten de grote stad zal da veel beter gaan! Kijk al uit naar je volgende verhaal. Als het lang duurt voor je reactie krijgt, mijn laptop heeft het momenteel begeven.Ga die morgen binnen doen in de aldi in de hoop dat het nog in garantie is:) Ben nu bezig met die van mijn schoonmoeder!
Groetjes!!!!!!!

joyce & lindsey

zooooooooo erg voor jou dat je helemaal allen bent,
ik zou et nie zien zitten hoor...

en lindsey zegt dat je boeken zou moeten schrijven :p

nog veel plezier en hopelijk vind je nog een reispartner!!xxx groetjes joyce & & & lindsey

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!