josopavontuur.reismee.nl

Het paradijs...!

Zo hier zijn we wederom, rechtstreeks en live vanuit `het paradijs` ook wel de `gili islands` genoemd. Maar vooraleer jullie te doen watertanden gaan we even nog een sprong in de tijd maken en starten waar ik geindigd was!

Woensdagavond 10u, na een lang verhaal op het internet lopen we nog even een gezellig cafeetje binnen waar een nog gezelliger bandje aan het spelen is. De zangeres heeft een stem waaraan Beyonce niet kan tippen. En de muzikanten zijn al even goed! Zalig! We blijven toch wel een tijdje want `marina cafe` (demarginale dancing voor one hostel)is open tot ongeveer 3u, dwz dat ik niet voor drie uur in slaap val. En zo geschiedde het...De oordopjes deden een poging, Lady Linn deed een poging, maar geen van dees beiden kon mijn in slaap krijgen. Alleen de heerlijke stilte om 3u bracht mij in een diepe slaap die voor de eerste keer duurde tot 11u de volgende ochtend.....

Wanneer ik uit bed kom kan ik het niet negeren, mijn benen en billen (niet mijn poep, maar mijn billen, of bovenbenen of dijen zoals sommigen het noemen) geven mij een flinke afrekening voor de vulkaantrekking. Ik kan amper van trapjes stappen. Gedurende de hele dag komt er om de zoveel tijd een `aaauw` uit mijn mond. Stijf, stijf, niet te doen! Nog nooit meegemaakt! Enfin ja, we hadden toch besloten om het die dag rustig aan te doen, dus het kwam nog goed uit (goed??). We startten de dag met een brunch en gaan vervolgens in Sengiggi stad wandelen. Dit bestaat voornamelijk uit 1 straat maar soit, het is er best gezellig!
Na een nieuwe sarong ( paars met gekkotjes) te hebben aangeschaft, de zoveelste milkshake naar binnen te hebben geslaan en mijn gsm inde zee te laten vallen,wandelen we terug, ploffen ons op het strand en duiken de zee in! Zaaaaaaaaaaalig!! We kunnen gewoon de grond zien, de max! Op het laatste nippertje beslis ik toch nog om een serie `zonsondergangfotos` te gaan trekken en samen met sven cross ik over het strand om nog op tijd te zijn. Terwijl we daar zitten te wachten tot hij wegzakt worden we nogal onsubtiel gefotografeerd. Zonder enige schaamte komt een indonesisch meisje zich tussen ons zetten en slaat haar armen over ons. Dan moet ze ook nog eens van elk een individuele foto hebben waarbij ze stevig haar handen rond mijn hoofd slaat... Mja... Ik zal me maar gecharmeerd voelen zeker...? Even later komen er ook nog twee jongens die elk om beurt eens tussen ons willen zitten voor wederom, een foto. Bizar volkje toch.... Maar beter dit dan dat ze ons uischelden he!
Na een fisse douche genieten we van een maaltijd in onze homestay. Ik zie op mijn gsm een vreemd icoontje staan die ik niet kan thuisbrengen/ Sven stelt voor om hem even uit te zetten. Dus ja, ik doe dat he! En....hij wil niet meer aan! Nu heeft Sven mijn gsm naar de vaantjes gehaald!!! Die duik in de zee heeft er natuurlijk niets mee te maken..... Sven toch!!
Enfin, om jullie even gerust te stellen: ik heb hem toch weer aangekregen! Pfieuw! Chance voor sven niewaar....;-)
Na het eten volgt hetzelfde tafereel van de avond ervoor. Oh met deze kleine nuancering dat we eerst gratis cocktails zijn gaan opdrinken in een bar die ons daarvoor een kaartje had gegeven. Naart schijnt is het dan de bedoeling dat je nog iets eet ofzo...? Dus om toch ietwat beleefd te zijn bestellen we 1 fruitsalade....voor drie. Jah, we hebben geconsumeerd he??!
Daarna terug naar ons gezellig `papaya` cafe, wederom met een bandje en net nog op tijd om tijdens de laatste minuten van het happy hour een cocktail te bestellen die ik vervolgens dubbel krijg!!

De volgende ochtend worden we te laat wakker, maar toch nog op tijd om onze shuttle naar `Gili Trawangan` te gaan. Omstreeks de middag arriveren we daar en laat mij vrij te zeggen:
THIS IS PARADISE!!!!!!! Prachtige zon, parelwitte stranden, palmbomen, strakke bruine lijven (sorry andy, maarje zou er trouwens perfect tussen passen ;-)) een appelblauwzeegroene zee, restaurantjes en cafeetjes langs het strand, cocktails,...Woehoe!!! Heerlijk! We vinden al snel een hostel, gaan iets eten en nestelen ons op het strand om vervolgens weer een heerlijke duik in de zee te nemen!! `s avonds genieten we van een lekkere pizza en leren we twee australiers en kijk eens aan, een Belg kennen. Terwijl ik tegen `spoon` (de australier) praat ontmaskerd Tom (de belg) mij al snel als nederlandssprekende.... Ze vertellen mij meteen de laatste nieuwtjes: Yasmine is dead! And also Michael Jackson! Ik wist het dus al wostje :-) Maar toch fijn dat je me op de hoogte houdt!!! Uiteraard wil ik dit weten!!
Enfin, terwijl sven in bed kruipt maken Nancy en ik er een vrouwenavondje van en gaan op stap met bovenstaande heren. We krijgen zelfs een gratis cocktail van spoon, die het eventjes later toch wel voor bekeken houdt ` I`m off the head` zegt ieen ik kan het alleen maar bevestigen. Dus dan sla ik een praatje met tom een knappe doch bizarre belg... hij vindt bvbdat het geweer uitgevonden is om kinderen en katten neer te knallen...voor de rest een knappe kerel.....:-s
Hoe dan ook, het was wel eens fijn om met andere mensen kennis te maken! Maakt uiteindelijk toch ook een groot deel uit van je trip niet?

Zaterdagochtend 5u, de kraaiende hanen rukken mij uit mijn slaap en doen mij naar mijn oordopjes tasten.
Zaterdagochtend 9u, het slapen is leuk, maar het is toch wel snikheet
Zaterdagochtend 9u30 ik kruip uit mijn bed, neem een zoutdouche, spring in mijn bikini en wandel richting snorkelboot.

VANDAAG ZIJN WE GAAN SNORKELEEEEEEEEEEEEN!! Je weet wel, met zo`n glazenbodem boot waardoor je alle visjes kan zien! Ik smeer nog snel de bovenkant van mijn rug in want die is gisteren al slachtoffer geworden van de zon! Ik bedek ze dan ook zoveel mogelijk.
En dan komt onze eerste plons in het water! Lekker! Al is het wel eventjes wennen aan dat gesnorkel. De duikbril zit veel te strak en duwt mijn neus omhoog (en blauw) en met de snorkel ga ik te diep waardoor ik prompt een slok vies zeewater binnen krijg. Ik trappel gelijk een zot om boven te blijven, sleur zoveel mogelijk lucht in mijn longen en hoest het uit!
Pffffff..dit is wennen!! Maar goed na een kwartiertje heb ik het toch door en geniet ik van een prachtige onderwaterwereld! Ongelofelijk, ik zie alle visjes uit `finding nemo` en nog zoveel meer!! Ze zwemmen langs prachtige koralen en hebben kleuren die blinken als de zon! Praaaaachtig!! We maken een drietal stops en ik geniet met volle teugen van als het moois dat ik te zien krijg. Ik lijk wel terechtgekomen in een aflevering op national geographic!!! Maar nee, ik maak dit ECHT mee! `s Middags stoppen we op `gili air` ( er zijn drie eilandjes: gili meno, gili air en gili trawangan) waar we iets eten en bekomen van al de pracht die we net zagen. Ik moet wel toegeven, het is vermoeiend! De druk op je hoofd van die spannende duikbril, het voortdurend trappelen of zwemmen en dan nog eens keihard door je mond ademen. Tijdens de terugtocht zit ik erbij als een geslagen hond. Maar dan een tevreden geslagen hond :-)

Eenmaal terug op het eiland rustten we even uit op de hotelkamer en gaan dan nog een eind rond het eiland gaan wandelen. Ik wil namelijk NOG een reeks `zonsondergang` fotos maken!!
We passeren hetplaatsje van de surfers waar zalig grote golven naar het strand rollen. En even later komen we aan een stuk zee waarvan de eerste 100 meter volledig in laag water staat. Ik wandel erdoor en zie wederom prachtige koralen met kleine zeewondertjes. Ik vind schelpen waar je als kind altijd van droomde, maar enkel kon kopen in de winkel tegen belachelijk hoge prijzen. Dus ik ben blij als een kind en verzamel een prachtige collectie!! Ergens wel een beetje met een gemengd gevoel want eigenlijk wil ik de schatten van de zee niet afpakken. We zien een prachtige schelp met daarin een bruinwit gestipte slak met een lange snuit en ook zeesterren die eigenlijk meer op zeezonnen gelijken en kleine krabjes en visjes en prachtige koralen en een ongelofelijk dikke vette slak die vooruitkruipt en.... wauuuuw!!!!!! Gili is wauw en ik geniet ervan!!
Ik kan jullie ook met de nodige pijn en een vertrokken gezicht zeggen dat ik eindelijk een kleurtje heb..... MIjn immer lijkbleke rug is bloedrood, en enkel de plaats waar mijn bikinbandjes zitten herrineren nog aan hoe het voorheen was. Ook mijn rechterbil heeft het zitten en bloost rood van mijn knie tot aan de rand van mijn zwemshort.... Ik keer hoe dan ook niet wit terug. Al verlang ik er naar dat het rood snel wegtrekt.

Tot gauw! Veel liefs en merci voor jullie reacties, love it!!!

Liefs

Pijnlijk rode doch tevredenJoke

Ps:
- Wostje: Super dat je zo nieuwsgierig meevolgt!! Ik ben woensdagavond wel vrij, vrijdagavond
ga ik naar cactus. Merci om mij op de hoogte te houden van het wereldnieuws!! You know
me!! Lof joe!!
- Patrick: merci voor het complimentje, wederom!! Mss volg ik je raad wel eens op! Jij mss
geen kennissen die mij kunnen helpen...??
- Andytje: je zou hier echt moeten zijn!! Samen zou dit zaaaalig zijn!!! En je zou kunnen surfen
naar hartelust! En in de zee plonsen!!
- Connytje: tof dat je zo trouw meevolgt! Ik ben blij dat je ervan geniet!! Tot gauw es!
- Heleeeeeeeeeene!! Super leuk om jou hier te lezen!!! Ik heb je foutje al snel gevonden! Blij dat
alles goed gaat met je!! Vond heel erg jammer dat ik niet bij de bbq kon zijn, maar ik ga zeker
op je nieuwe uitnodiging in!! Geniet van je reisje ook!! Super tof je te horen!!
- Gregstje: zo maf dat je altijd volgt en een reactie nalaat, vind echt fijn! Alles goed met je? Al
bezig met de verhuis??
- zusjes: trouw aanwezig! Jullie zouden toch ook wel genieten ze! Toch es overwegen!! En Kaat,
diene `sukkelaar` op mijn appartement zal wel niet zo vaak alleen zitten peis kik.....;-)

Reacties

Reacties

pa

Joke,
Blij dat je ook rustiger perioden inschakelt. Niet alleen genieten van het vele mooie van de wondere natuur, maar ook even genieten van de rust in die mooie natuur. Profiteer er nog maar volop van want de dagen beginnen te krimpen.
Pé, Nadia en Ayko vertrekken deze avond naar Oostenrijk.
Groeten en tot later.
Pa

Conny

Amai, amai, lieve Joke ! Wat zijn jouw verhalen adembenemend en schitterend !!! Wat jij allemaal beleefd moet gewoon fantastisch zijn !!! Wat ik telkens lees - is het net of ik in het 'echt' met jou meereis...Maar dromen kunnen ook fijn zijn, niet ?
Geniet maar met volle teugen en vergeet niet af en toe de rust zoals je pa schrijft...Neen ik ben niet je moe, maar toch hou ik ook m'n hart vast...Maar gelukkig verloopt ieder verhaal die je schrijft, goed af ! Dikke knuffel en kus ! Conny

Truikie

Hey Joske


Pffff die verhalen van jou doen me steeds meer watertanden, die witte stranden, da snorkelen, die zonsondergang en die knappe kerel....whoehahaha,da moest erbij hé.
Joyce heeft het er ook heel moeilijk mee dat we niet op reis kunnen dit jaar en gaat zeker in je voetstappen treden later als ik haar mag geloven, en gelijk heeft ze.

Allé lieve zus tot laterkes, knufje en kusje van ons tweetjes xxx

Neltje

Yo Joske
Ik ben vanavond met de kindjes bij ma en pa en ging eens vroeg in mijn bed kruipen, maar ja, ik moest de vier laatste verhalen nog lezen en omdat ik niet kon stoppen is het nu al 0u21!!! Spannend zeg! Vooral die eilanden zou ik zeker zien zitten. Die trektocht lijkt me ook wel leuk, maar op mijn leeftijd, hahaha. Ik was al zo stijf na de Samariakloof in Kreta en die was zeker minder erg dan jou tweedaagse! Geef mij dus maar dat Aards paradijs! Ben met ma en Thorben naar het straatfeest recht over de deur geweest. Pa is thuis gebleven met Indra die weeral wat ziekjes is. Ook wel tropische temperaturen hier momenteel. Allé, kga nu toch een lekker tukske gaan doen hoor. O, ja Gino zit op graspop en niet in Werchter zoals ma je probeerde wijs te maken ;-)
Daaaaaaag en geniet er nog van XXX

Andy

Dag bezeke,
Nog vlug even je nieuwe verhaal gelezen, het is weer de moeite waard! Kaat en Geert liggen al te slapen hiernaast. We hebben wat buiten gezeten aan de ierse pub, eindelijk hier ook eens een zomerse nacht. Geniet nog van de laatste week! Wanneer kom je precies terug? Tot gauw XXX

chris

Hey collega,

Ik geniet zoals zovelen van je reisverhalen, nog niet aan gedacht om die uit te brengen , zou leuke bijverdienste zijn.
Die trektocht naar de vulkaan moet echt de moeite geweest zijn, kweet niet of da nog iets voor mij zou zijn.
Hier hebben we ook tropische temperaturen maar jammergenoeg geen witte zandstranden en een mooi blauw zeetje waar veel gekleurde visjes in zwemmen.
Da's echt de moeite snorkelen hé, moet je ook keer doen in de rode zee.
Ik zou zeggen geniet er nog van met volle teugen, denk dat we onze volgende nacht al meer dan voldoende stof hebben om over te babbelen, allé als ge tijd hebt hé (ge verstaat me wel hé)

slu,
Chris

robin

Wellicht ben ik de 'laatste' die reageert op deze episode, maar soit. Het paradijs dus. Blij te vernemen dat het bestaat. Ik dacht dat het alleen tussen onze oren bestond, maar goed, ik geloof jou. Zeker als je het hebt over Finding Nemo-visjes. Verder geniet er maar nog volop van voor het back to life, back to reality wordt.

Gregory

Hey,

alles goed hier.
Het is misschien bij jullie daar zo'n zalig weer.
Maar hier ook hoor, tot 30° zelfs :-)
Vandaag lekker verbrandt :p
Dinsdag is de grote verhuisdag.
De meubels verhuizen met camionette van 't werk, hehe :)
Zal wel pijnlijke dag worden, want de laatste dagen erg veel last van m'n rug, dus zal afzien zijn..
maar zal wel lukken :)
Amuseer jullie daar nog. En moeten zeker afspreken als je terug bent en foto's wil ik zien..
tot later.
groetjes,
Greg xxx

tante marleen

hoi joke
terwijl ik na een zwoele zomerdag in mijn zwoele bureau kruip om nog even de dag van morgen voor te bereiden, wil ik je ook nog een kattekrabbeltje sturen...ik wist begot niet dat indonesia zo'n aards paradijs is..dus dat moet zeker nog eens op de reisagenda komen...zorg maar dat je het nuchtere dagelijkse werkleven nog aankunt...alhoewel gent als absoluut gezelligste stad van de wereld (!) is ook niet te versmaden; wanneer land je terug in de arteveldestad ???
nog héééééééééééél veel reisgenot en tot ?????
dikke knuffel
tante marleen

Moe

Hallo joke, hier nog eventjes een krabbeltje van mij!Je doet me ook echt watertanden, het is fijn om te lezen hoe kleurrijk gij dit allemaal bechrijft! Ogen dicht en met wat verbeelding zie ik het voor me, daar mee zal ik het wel moeten doen den ik! Nele en pa hebben de nieuwsjes van het thuisfront al allemaal verteld. Geniet nog dubbel en dik van je laatste weekje,ik kijk al uit naar al je live verhalen! Ga nu vlug slapen want de vorige nacht is daar niet veel van in huis gekomen! ondertussen hebben we een nieuwe logé, Sara, die zal vannacht wel niet wenen! Heel veel liefs van je moetje en tot wanneer juist? Niemand schijnt dat precieste weten! warme knuf xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wost

Kwijl, kwijl, droom, droom, kwijl, kwijl. 't Klinkt er echt zaaaalig! 'k ben blij dat je dat allemaal mag mee maken!!!
Hier niets speciaals meer, buiten pa die mijn bday feestje heeft gemanipuleerd. 'k bedoel kwou woensdag dan een feestje geven in den bouw, maar pa heeft ervoor gezorgd dat ik geen tijd heb voor het feestje te organiseren en hij gaat m'n bouw vol stampen met materiaal... snif, snif, ... En C heeft me geblokkeerd op msn! lol, bizar na al die tijd! En 'k wil dringend veranderen van werk, want tis hier echt niet meer te harden, maar dat wist je al...
Enfin, ik kijk uit naar een nieuw josopavontuurverhaal!!!!
De groetjes daar! Tot binnenkort!
Dikke knuf!
xxx

veerle Tack

ik ben hier al tevreden me mijn tuintje om in te zitten
(ben geen zicht meer om op het strand te gaan zitten)
enkel Simba heeft het moeilijker veel te warm voor da beestje ( en het is "maar" 25 graden)

groetjes

Neltje

Joke, ik wou je nog vlug uitleggen dat het niet ik was die geweend heb bij ma en pa, dat was onze kleine Indra ;-) Ze heeft ons moeke een slapeloze nacht bezorgd en ons mama heeft mij lekker laten slapen, lief toch! Ik heb er van genoten, want heb al enkele weken niet meer kunnen doorslapen. Dat tutje hé ... ze verliest het steeds en ze heeft zo'n last van de warmte mijn klein wormtje. Tot gauw! xxx

IngeD

Hey trezebeze of moet ik rooie kreeft zeggen... Je kan ons niet verleiden met de tropische temeraturen maar daar blijft het ook bij. Geen stranden, snorkels, vulkanen , schone zonsondergangen ,........ Ja ik ben dus stekejaloers aan het worden.
Wat gaan we blij zijn als we u in levende lijve terug zullen zien.
Ondertussen is het BF voorbij en er zijn geen spectaculaire dingen gebeurd. Ja de organisatie was goed he. .... pluimke!
Hou je goed ginder en tot dat we fotoreportage doen he
dada groetjes

obscuur figuur

Ha, wolkenlopers !
Profiteer ervan; de koraalriffen in de noordzee zijn al verdwenen.
Misschien kan je wat zand meennemen; kwestie om de ontwenning beter te laten verlopen.
Van oma :-) + !!! + xxx
groetjes

ziekenhuisapotheekassistente for one day

Hoi lady in red!

Ben hier ook nog eens in een haastje. Sorry dat ik maar deze middag op je sms kon reageren. Heb dagje kijkstage gedaan in kliniek in Blankenberge. Was best leuk en interessant maar in vergelijking met jouw disney-avonturen...slecht slappe kak natuurlijk! Morgen officiele proclamatie met drankje. Haal alvast één van mijn galajurken boven...stel je voor! Mijn collegaatjes komen waarschijnlijk niet meer bij! Zullen het toch met een jeansbroekske moeten stellen ha,ha!Kan je niet één van die strakke, bruingebrande lijven per express opsturen om me te vergezellen???? Geert gaat niet met me mee(te moe van het werken in deze ongewoon tropische temperaturen). Tegen 19u morgenavond is perfect! Wat ben je toch een 'lucky dude' zoals Bertje het zou stellen!!! Geniet er nog maar van maske!!! Wij zullen er wel van dromen ;- (
Wrijf u nog eel goe in en tot laterkes!!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!