josopavontuur.reismee.nl

Jos op avontuur goes Afrika!

Hello everybody!!

Het is weer zover! Tijdom een nieuw deeltje van de wereld te gaan verkennen!
Deze keer laat ik Azië voor wat het is en ga ik mijn allereerste stapjes zetten in Afrika!
Ge moet uw grenzen af en toe eens verleggen, niet waar

Wink
?

Soit, dit jaar gaat de trip richting Zuid-Afrika! Op zoek naar de Big Five, de drakensbergen gaan bewonderen, kennis maken met Swaziland, snorkelen in de Indische oceanen, wandelen en klauteren langs en in Lesotho, kamperen in het Krugerpark, tal van natuurparken doorkruisen, proeven van de afrikaanse cultuur, praatjes slaan met de plaatselijke bevolking in aangepast West-Vlaams,.... Jaja, zoals je leest, het belooft weer een waar avontuur te worden!

Omdat ik Afrika nog helemaal niet ken heb ik besloten om dit continent te verkennen met een groep!The fellowship of Zuid-Afrikabestaat uit 6 vreemden en 1 bekende (Nancy, die ook in Laos en Indonesië met mij op avontuur ging!!). Na een eerste bijeenkomst in het KrisKras lokaal in Gent hing er al meteen een gemoedelijke sfeer! We hebben er duidelijk allemaal zin in! Da's dus alvast een goed begin!!

1 september, voor velen eenhatelijke datum, voor mij dus een heugelijke dag! Binnen exact twee weekjes zit ik nu dusop de vlieger! Hopelijk lig ik dan te tukken en stort hij niet neer!! Hoe dan ook, het aftellen kan beginnen!

Zoals altijd zal ik ook nu mijn best doen om alle avonturen en alhetmooismet jullie te delen! Ik weet niet hoe goed Afrika voorzien is van internetcafé's maar volgens onze reisleider zouden we er wel af en toe moeten tegenkomen! En dan vlieg ik erin natuurlijk!!

Hopelijk zijn jullie weer allemaal van de partij om met mij een beetje mee te reizen!!

Tot gauw!!!

Liefs
Afrikaanse Joke

vinod

cool... weer beetje bruinen en van die dingen...

Patrick

Hoi kleine! Eindelijk ga je eens naar een streek waar mijn voetstappen reeds staan ... Trouwens een leuke slogan voor een reisorganisatie " Footprints, that's all we leave behind !!!" ... 'k Heb nu nie veel tijd om te schrijven (@ work) ma vanavond vul ik wel een beetje aan. 'k Kan alvast verklappen dat je een machtige reis tegemoet gaat! Ikzelf heb een tochtje gemaakt van J'burg tot Cape via Kruger, Swazi, kleine en grote Karoo, Walvisbaai, Stellenbosch, ... !!! Meer volgt, ik stuur je vanavond wel een paar aanraders! Tsitsikawa NP moe je zeker doen en bovendien kun je, net zoals ikke op de Blauwkransbrug de HOOGSTE BENJI ter wereld springen! Dit is gewoon een MUST! I dare you! Tot gauw !!! xxx

pe

Afrika "gedverr",das ook den eerste keer dat ik je voor ben geweest é... hopelijk ist eten in Z-Afrika een beetje beter dan in Senegal, en ist daar toch een klein beetje frisser...Kijk je eens of je daar geen plaatselijke info vind over "the Cape Epic" , das een mtbmeerdaagse die daar ergens zou gereden moeten worden, misschien iets voor de toekomst...
Allez, t' amusement é !!

Sofie

Gogogoooo AfroJoooo :-) We spreken voor je vertrekt wel nog eens af eh!!
xxxxx

neeftje Luc

Ha die Joke,

Je hebt intussen al door dat er geen remedie is voor die heel speciale microbe, nietwaar ? :-)

Dat wordt ongetwijfeld een fantastische reis. Jammer dat het geen maand later is want - maar hou dit nog even stil - ik heb een jobaanbod voor Zuid-Afrika !!

We gaan de komende dagen beslissen of we het doen of niet. De standplaats is Johannesburg en ik zou normaal gezien eerst alleen gaan - start begin oktober.

Benieuwd naar je verhalen en we houden je op de hoogte !!

Knuffel,

Lucstje en de vrouwenbende

robin

je geeft het woord globetrotter een andere dimensie. Ik ben alvast benieuwd naar de reisverslagen.

Veerle Tack

Ik kijk alweer enorm uit naar je verslagen. Dan kan ik weeral zitten gieren van lachen en Niels weer raar zitten kijken!!!!!

Groetjes

Truike

Héhé Jos ge staat alweer voor een groot avontuur zè, grote zus weeral beetje jaloers ook :p
Geniet er terug met volle teugen van en laat ons maar weer lekker meegenieten of kwijlen met je leuke verhaaltjes, kijk er al naar uit.

dikke kus van je (grote hmhm :p) zus xxx

Wost

Woehoew! Op naar het volgend avontuur!
Shiiiit, das al binnen 2 weken of wa?!?
Niet u dijt wiet joe biefowr joe aar lieving!!!
xxx

gino alias vliege

Why are you're leaving without me ???????????????

Doe de big five de groeten van mij en stuur maar mooie foto's door en dolgekke verhalen. Pas op voor de Malariamug, de tijgerpython, de hongerige leeuwin maar geniet van de natuur.

Geniet maar een beetje voor ons ook hé.

groetjes van je schone broere.

poep

jajaja nog twee daagskes en ge zijt rebedebie...damn ik ben wel een van de velen die 1 september klote dag ga vinden, niet vanwege dat het schooljaar start, want daar heb kik niets meer mee te maken...wel om het feit da ge mij 23 dagen achterlaat, boeeee maar tis je van harte gegund ze.
Hou ons op de hoogte met weer wat spannende verhalen, maar maakt het daar ook nie al te spannend he :p kwil je volledig were wi :)

xxxxxxxx

je moeke

Hallo Joke!Vlug nog een woordje voor het slapen gaan. Blij dat je veilig geland bent,'t is toch nog altijd een beetje bibberen hé hoog in de lucht? Maar ook op de grond loeren er gevaren: hongerige leeuwen,tijgers en krokodillen, olifanten die je vertrappelen,en wurgslangen......... ma is weer bezig ha!ha! Wij kijken al met spanning uit naar je sterke verhalen, geniet er van en haal er alles uit wat je kan! We gaan nu slapen met een gerust gemoed..... voorlopig toch! Heel veel liefs van moe en pa xxxxxxxxxxxxx
Joke,
Hopelijk nog niet te moe van al dat wandelen in Clarens!
Er staat weer heel wat moois te wachten. Geniet er van.

vinod

haha... je moeke heeft gelijk...! ma één ding heeft ze vergeten te zeggen... kvrees dat er daar ook was spinnen en van die dingen rondlopen... ma ge moet maar keer op ze stampen en ze zullen wel vlug wegzijn... of met sulfers en deo te lijf gaan... doe da goe, geniet ervan, doe da veilig zodat we je toch nog veel kunnen lezen... en tzal tot het volgend verhaal zijn e...

pieper