josopavontuur.reismee.nl

Santiago,The end....

Hallo iedereen!

Even vervolgen waar ik laatst geindigd was. We zaten dus in La serena en namen savonds de bus naar Valparaiso. Daar kwamen we smorgens toe. Een grote drukke stad die beetje bij beetje aan het ontwaken was. Het nadeel aan deze stad is dat hij op heuvels ligt..... Je gaat dus voortdurend straten omhoog, straten omlaag. We regelden een taxi naar een hostal, die zette ons gewoon aan het begin van de straat af, en toen we daar aankwamen bleek de hostal vol te zitten. Zucht! Het was zes uur smorgens, het was al warm, de straat ging stijl omhoogen de rugzakken waren zooo zwaar!! Anyhow, we vonden een andere hostal, konden een slaapzaal regelen voor een redelijke prijs, en we doken meteen nog es onder de slaapzak. In valparaiso verbleven we anderhalve dag. De eerste dag zijn we aan het strand gaan zitten. We zaten net aan een steiger waar de vissers al de resten van hun vis terug in de zee loodsen, met als resultaat dat er heel wat meeuwen rondvlogen, maar ook prachtig grote pelikanen, en ook zeehondleeuwen (ale, die vlogen niet echt rond natuurlijk, die zaten in de zee)!! Megacool! Af en toe kwam hun hoofdje zo boven water om eens een kijkje te nemen. Ze kwamen echter niet op het strand, al zaten ze echt niet ver. Ze waren waarschijnlijk een beetje angstig ofzo. Hoe dan ook, een leuk zicht. Ik heb mij daar dan een tukje gedaan in de zon, en na de zonsondergang zijn we teruggekeerd. De volgende dag nog een wandeling gemaakt en de bus naar Santiago genomen, de kookbus!! Het was er zooooo warm, ik kwam er onnozel van, ik ben dan maar uit frustratie mijn koekjes beginnen opeten. Eenmaal in santiago, kwamen we in een mega drukte terecht. De voetpaden liepen boemvol, en wij daartussen met onze rugzakken. Meer dan ooit op onze hoede want een van de vorige belgische meisjes die we ontmoet hadden was 2u na aankomst in santiago al bestolen...dus ja....we waren gewaarschuws. En een gewaarschuwd vrouw is er twee en in ons geval dus 4. We konden een taxi regelen en reden door de gekke drukte van de stad richting een hostal. Maar....het speet haar verschrikkelijk, ze sloot op zondag...we waren vrijdag!!!!!! Gezien het feit dat het al donker begon te worden zijn we het eerste beste hotel binnengestapt, en daarbij ook meteen een film van quentin tarantino...slik.

De kamers waren goedkoop maar o jee, waar waren we terecht gekomen?? Dit moet het meest louche versleten hotel van de stad zijn! De kamer brokkelden af, de dekens zagen er uit alsof zemaandag niet gewassen waren, de mensen die er rondliepen...bizar, de badkamer was vuil en de mensen wisten kennelijk niet hoe in de pot te plassen en hoe te sjassen,.... Freakyy!!!! We besloten er een nacht te blijven, en smorgens op zoek te gaan naar een andere leukere hostal om de laatste nacht door te brengen. We gingen nog snel even eten en om watdrank om de avond te vullen. Sarah keek in haar boek en vroeg zich af of we niet in hotel Nuevo waren terecht gekomen. Volgens de beschrijving in de lonely planet onveilig en belangrijk om je spullen weg te steken. Eenmaal buiten richte ik mijn hoofd op en keek naar het uithangbord boven de traphal.....-Hotel Nu.vo- ..... Oh my god!! Ik tik op Sarah haar schouder en wijs ernaar, haar ogen worden zo groot als theeschoteltjes..... Al bij al best grappig! Na iets te eten en een fles pisco aangeschaft te hebben, sluiten we ons op op de kamer, barricaderen de deur met onze rugzakkenen hangen sarah haar alarm errond. Niemand komt hier binnen zonder dat er een loeiharde sirene afgaat!! We zijn de nacht goed en wel doorgekomen, en de volgende ochtend meteen op zoek gegaan naar een nieuwe hostal. Die hebben we gevonden. Alles vol, maar toch nog een slaapzaal vrij, en tzijn deftige. Heel gezellige hostal, maar ook niet goedkoop. Maar soit we zitten goed nu. Vanmiddag nog rondgestjafeld in Santiago en nu stilletjes aan uitbollen met wederom een fles pisco!

Zo, het zit er bijna op voor mij. Morgen zitten we op de vlieger. En trouwens, we zijn nu net te weten gekomen dat deze nacht het zomeruur van start gaat.... Best dat we nu in de goeie hostal zitten of we hadden onze vlucht nog gemist!!!

Als jullie dit lezen is het zondag en ben ik maandag terug in Belgie (als alles goed gaat!!). Velen zijn benieuwd hoe ik er zal uitzien en hoe veranderd ik zal zijn. Eerlijk gezegd denk ik niet dat een maandje reizen een andere joke van mij zal maken. Ik ben nog steeds dezelfde persoon die jullie een maand geleden een goeie reis wensten. Ik ben quasi niets vermagert, ik ben nog steeds verslaafd aan chocomelk, ik ben nog steeds veel moe, ik ben nog steeds traag, ik raak nog steeds geirriteerd door aanhoudende eentonige geluiden, ik hou nog steeds van toneel, ik wil nog steeds verder reizen, ik verlang nog steeds naar jullie, ik hou nog steeds van de westerse luxe...Blablabla...
Maar ik heb mezelf wel verrijkt door deze reis te maken, ik heb nieuwe landen leren kennen, ik heb nieuwe culturen leren kennen, nieuwe mensen, ik ben massas sproetjes rijker,ik heb mezelf een stuk beter leren kennen, ik heb prachtige natuur gezien, ik heb nagedacht en stilgestaan bij vele zaken,..... Ik ben een rijker persoon geworden. Kortom ik ben een fantastische ervaring rijker en dat kan niemand mij ooit nog afpakken!!

Ik vond het super dat jullie allemaal zo geintresseerd waren in mijn avonturen en deze op de voet gevolgd hebben. Bedankt daarvoor en nog meer bedankt voor de leuke reacties!!
Een speciale merci aan mijn (schoon)broers en (schoon)zussen die hier zoooooooo talrijk berichten hebben nagelaten!! De max! Vond ik echt tof!! De rest van het avontuur krijgen jullie live, met een fotoreportage!!

Zo ik ga mijn rugzak gaan organiseren (dat wordt een ramp!!)en nog een fles pisco achterover kappen met Sarah!

En oh ja, sarah mocht je dit ooit lezen, bedankt voor de toffe reis!! Bedankt om alles te vertalen,bedankt om zoveel te regelen!Bedankt om deze ervaring met mij te delen!!Twas de Max!!!

Veel liefs en tot gauw iedereen!!

Dikke knuf en kus
Verrijkte Joke

PS Aan iedereen dieniet weet wat te doenmaandagavond, ik kom omstreeks 18u20 aan in zaventem!! Kom mij gerust ontvangen he!!! Hoe meer zielen hoe meer vreugde!!

En nog een ps, willen jullie allemaal keer aan mij denken dat de vlucht goed verloopt en dat we niet neerstorten in een zee en opgepeuzeld worden door haaien of ontploffen ofzo? Een kaarsje, een schietgebedje, allemaal welkom! Alvast bedankt!!

Tante Marleen

Hoi metteke

Laatste reactie op je reislog vooraleer ik hopelijk gezond en wel weer in de armen mag sluiten !!!
Schietgebedje en kaarsje, het komt allemaal in orde . In Brussel in de luchthaven zal ik niet kunnen aanwezig ( de sleur van dat werk toch hé) maar ik ben wel in Gent stand-by...je weet dus maar niet hé of ik mijn zongebrand spruitig metekindje mag bewonderen ...
Wij bereiden ons voor op massa's foto's en verhalen en een sprankelend Joke .

Nog heel veel lieve groetjes ook aan Sarah, een veilige vlucht en landing en tot heel gauw

T.Marleen

Sameliena

Haha, Sommersprossen!

Ik kijk er naar uit om je ervaringen te horen, het literaire gedeelte heb ik in ieder geval op de voet gevolgd! Heel mooi om alles mee te kunnen volgen, mooi wat je schrijft, leuke zelfreflectie ook, ... maar ah, ik zeg je dat allemaal wel nog es in 't echt!

Hopelijk tot binnenkort Joketjeuh!