josopavontuur.reismee.nl

De bus....

Hallo allemaal

Ndat ik hier net een half uur bezig gewest ben met een verhaal te typen en het vervolgens wou verzenden, is het verdwenen!! Mijn rode wangetjes gloeien een beetje harder nu!!
Ok, even opnieuw dan.
Geloof het of niet, maar ik kan nog lopen! Alleen de trappen af en opgaan is een beetje moeilijk. Gisteren na mijn verslagje hebben kreeft Sarah en kreeft Joke nog even zitten babbelen. Slapen lukte gelijk nog niet zo snel want het zijn hier feesten he. Ah ja, daarvoor kwamen we, maar we zijn er niet naartoe geweest... te moe! Het lawaai, de muziek en de communicerende honden werkten dan ook weer immens op mijn zenuwen!
Gelukkig waren er mijn oordopjes! Ze zijn hemels, bieden mij de ultime rust... ik denk dat ik verliefd wordt op hen. Deze morgen werd ik wakker door lawaai. Onze peruaanse vrienden hebben namelijk een krak in hun hoofd en vinden het normaal om s'avonds laat te feesten en s'morgens weer heel vroeg op te staan en....vuurwerk af te schieten!!!!
Daarnaast ligt onze kamer schuin boven een koertjemet een stel kippen en een gedesorienteerde haan die heel de dag kukeluuwd! Mij naasten weten dan ook hoe dol ik ben op dergelijk irriterende geluiden....!

Vandaag gaan we nog even genieten van de festiviteiten hier, en het marktje!!! Daarna nemen we de bus naar Huaraz terug om daar ook eens het marktje te doen (wat een droomdag voor mij!!).

Waarvoor ik nog even schrijf: er wachten onze twee zware minder rooskleurige dagen. Daarom wil ik nog even afscheid nemen want...het zal waarschijnlijk pas woensdag zijn tegen dat je mij weer hoort. Nee beste vrienden, ik duld geen tranen. Het zal snel voorbij gaan, geen verdriet.
Voor ons zal het waarschijnlijk echter wat langer duren want er wacht ons zomaar even een kleine 30 u bus... Ja ja tis echt waar!
Vanavond nemen we weer de bus naar Lima. Daar komen we dan morgenvroeg toe en nemen in de namidag de bus naar CUSCO!! De hoofdstad van de Inca's!! Vanaf daar begint ons grote Macchu picchu avontuur! Maar daarvoor moeten we echter eerst een 22tal uur bus doorstaan.
Dus ja, dat wordt zwaar en vermoeiend. We zullen ook stijgen in hoogte, dus dat beloofd.
We gaan ons daar gauw wat cocabladeren moeten anschaffen om op te chieken! Geen paniek mama, das hier de gewoonte. Dat wordt in grote hoeveelheden verkocht op marktjes enzo, en de plaatselijke bevolking kauwt er voortdurend op om de hoogteziekte tegen te gaan.

Maar goed ik ga afronden! Hoplijk lukt het nu wel om mijn tekst toe te voegen!! Anders ga ik uit mijn dak!
Lieve mensen, tot binnen enkele dagen! Blijven reageren!! Super tof!!

Heel veel liefs, een dikke knuf en kus!!
Peruvianse kreeft Joke

Freya

Dag Joke,

ik wou dat ik daar ook was!!!! Amai, ik heb het waarschijnlijk al gezegd en zal het nog ontelbare keren blijven zeggen!

Ben blij dat jullie daar goed aangekomen zijn. De vliegtuigcrash is uitgebleven, gelukkig maar...Nu zal je toch al zeker jouw maandje avontuur op zak hebben voor moest het in het terugkeren....GRAPJE!!!
Neenee, als ge terug zijt (waar da gij nog lang niet hoeft aan te denken), springt ge maar eens binnen in de morgenster om uw verhaal te doen bij een voorraad nesquik! Ik zal er persoonlijk voor zorgen.
Ik vind het trouwens zalig om jouw verhalen te lezen. Ik zou mezelf, op het moment dat ik jouw verhalen aan het lezen ben, niet willen zien of horen vrees ik. Het moet namelijk geen zicht zijn om daar iemand te zien zitten die luidop naar en tegen een computer zit te lachen, hihihi...Maar trek u daar niets van aan en schrijf er maar op los, voor mij minuten van pure ontspanning! Ik ga de site ook es doorgeven aan de collega'kes want ze zijn allemaal razend benieuwd hoe het je daar vergaat.

Geniet er van!!! En tot de volgende...
Groetjes Freya

Hilde en Frank

amaai straffe toeren op de bergen !
gelukkig zijn jullie er heelhuids uitgekomen... (dat is frank dit typt)
nu aan hilde:
Dag nichtje. Fijn dat we kunnen mee-delen in je ervaringen, dank zij de moderne techniek.
Geniet nog van deze mooie, unieke reiservaring, waarvan we hopen nog verder te vernemen ! En veel moed op de momenten dat het lastig is, of de heimwee te sterk wordt. Groetjes, ook aan de andere bekenden die dit kunnen lezen Nichtje Hilde, Frank en Nico

Truike

hey zusie hier ben ik weer zè
Amai nu ga ik da drie dagen moeten stellen zonder reisverslag, zal lastig worden zunne...
In elk geval veel courage voor je busrit en met da stijgen in de hoogte, laat het niet teveel stijgen in je hoofdje hé hihi, me al da gekauw wie weet wat da me je hersentjes doet hahaha.
Groetjes van je ongeduldige zusje die al zit te wachten op het volgende verslag
Kus en knuf xxx

Peter M

Amai Jos, kheb met enorme belangstelling je verhalen gelezen en kmoet zeggen: volgende keer da je op reis gaat laat het me weten want ik ga mee! Echt zalig hoe je in een andere wereld terecht komt en elke dag iets nieuws brengt, dat zijn wij hier in het Westen niet meer gewoon.

Nog veel plezier en geniet van de wereld die je op een heel leven kan ontdekken.

xxx Je ex klasmaatje en peperjenevervriend Peter

wim

hallo joke

jaja, dat komt ervan é als je 3 landen in een maand wilt doen. dan zit je meer uren op den vlieger en de bus dan dat je met uw voetjes op de Zuid amerikaanse bodem staat. als je hier bij ons 30 uren bus't zit je al niet meer in europa en heb je een 6 tal landen gezien :-) maar k'ga nu nog een beetje verder werken.

kus en tot de volgende

pa

Joke,
We hebben van de pa van Sarah vernomen dat het vertrek voor de lange tocht tijdig begonnen is. Hopelijk hadden de benen ietsje meer ruimte in deze confortabele (?) bus. Als je dit leest, zit je waarschijnlijk midden de Inca-cultuur. Hopelijk niet al te veel vermoeid dat je ook nog kunt genieten van wat deze mensen voor ons nalieten. Hoogtedruk hopelijk al beter onder controle en de cocaverslaving nog niet begonnen. We wachten met spanning op jouw nieuwe relaas.
Pa.

big sis

Hoi Joske,

Ik kreeg het even bijna aan mijn hart. Ik heb blijkbaar geen berichtje gekregen dat er een nieuw hoofdstuk aan je reisverhaal was toegevoegd. Ik kom hier bij moe en pa en zie dat mijn reactie op je berg-avontuur is verdwenen :-(
Totaal teleurgesteld natuurlijk (vergeten op te slaan mss???). Dacht al dat je zou denken dat ik niet geïnteresseerd was en geen moeite wou doen om te reageren. NIETS IS MINDER WAAR NATUURLIJK!!!! Mijn computer heeft nog nooit zo veel aangestaan!!!! Maar...heb mijn antwoord teruggevonden onder je verslag van de vorige dag ;-) Wat een opluchting!! Neen, vind het allemaal héél boeiend. Vind het zo fantastisch voor jullie. Ik hoop dat je er ten volle van geniet. Niet te veel denken aan hetgene wat je hier mist, maar alles in je opnemen wat je daar ervaart. Ik hoop dat jullie busreis wat is meegevallen en dat hetgene jullie staan mee te maken je van jullie voeten blaast!!! Geniet ervan maskes en... vergeet niet ons te laten meegenieten via jullie levendig reisverslag!!!!
Héél véél groetjes aan jullie beiden!!!
Hasta luego chicas xx