josopavontuur.reismee.nl

Op avontuur in Lima!

Hallo allemaal!!

Eerst en vooral: Heel erg bedankt voor jullie leuke reacties, dat doet mij echt deugd!

Vanmorgen ben ik spontaan(!!) rond 7u wakker geworden. Ja, ok ik geef toe, mischien was het omdat sarah naar de wc ging. In elk geval, ik ben al wakker sinds dan, en zonder een tussentukje! Na ons sober ontbijt van twee toasts en vreselijk smaakloze melk (zonder nesquick!!!) zijn we naar het centrum van Lima getrokken. Eerst hebben we nog eens de 'pacific ocean' bewonderd, maar er hing nogal veel mist over. Ma soit, die zee heb ik dan ook weer gezien he. Veel water ja.

Hopla, met de microbus naar het centrum. Eerst zaten we op de verkeerde, maar ze waren zo vriendelijk om ons gauw te laten uitstappen en meteen een andere bus aan te wijzen. Een kramikkelig busje waar een man of 20 op kan en waar je met je knieen tegen de zetel voor je zit. Heel druk verkeer, iedereen wringt zich zomaar overal tussen en pinkers worden vervangen door getoeter. Sarah en ik. een levende attractie!! Af en toe kwamen er mannen op de bus om iets te verkopen, en telkens ze ons zagen gingen de wenkbrauwen in de lucht en werd de 'ola' heel zwoel!! Als ze ons zagen zitten zwaaiden ze zelfs al van ver! Vooral Sarah loopt in de kijker met haar donkerblonde lokken en blauwgroene ogen. Eens in Lima hebben we eerst het hoofdplein bezocht. Zoals overal met een stadshal en een kathedraal enzo. Mooi, maar niet bijzonder. We werden meteen aangesproken door de toeristenpolitie die ons uitleg gaf en vroeg of ze konden helpen. Heeeel vriendelijk!! We hebben ook de eerste bergen gezien, beetje aan de rand van Lima. De hemel was grauw, en op dit moment van het jaar hangt er een dikke mist over Lima. Plotseling hadden we een marktje ontdekt!! Jipieeeeeee, een marktje!! Kom Sarah, omkeren, dat wil ik zien! Sarah zucht even, maar gaat vervolgens uit haar dak. 'Een lama!! Onze eerste lama!!': We versnellen onze pas en.....Tis een lamapop!! Hahahhaa!
Enfin, op het marktje was nog niet veel open dus dan zijn we iets gaan eten.
En lieve Andy. het was niet pikant! Patatjes, en rijst, groentjes (die we uit voorzorg niet opeten, snif, en ik die zo graag groenten eet,...) en een stuk vlees, redelijk taai. Lamavlees volgens mij, maar daar wil Sarah niet van weten. Het was lekker, en bijzonder goedkoop. Oh, even een boodschap aan de mannen onder ons. kleine flessen bier zijn hier 620 ml en kosten ongeveer 0.75 eurocent!!! En Andy, nog steeds geen zin om naar Zuid amerika te komen...Hihihihi!! Ze smaken doorgaans niet slecht vind Sarah.
Na ons middagmaal zijn we onze busrit voor vanavond gaan reserveren. We vertrekken, zoals eerder vermeld richting Cordillera Blanca. Je moet het maar eens googlen.
We rijden vannacht gedurende 8 uur en komen rond zes uur deze morgen toe. Dan is het waarschijnlijk al middag bij jullie. We gaan naar het dorpje Cuaraz en daar beginnen morgen feesten!! Oleeeeee!! We plannen daar een tweetal dagen te blijven en daar naar Cusco te trekken.

Het valt hier echt goed mee. De mensen zijn zeer vriendelik en behulpzaam. We worden wel echt mega aangestaard en bijna alle venten zeggen goeiedag maar ze zijn niet opdringerig. Zelfs de politie is uiterst vriendelijk. Ondertussen heb ik ook mijn eerste peruviaanse aankopen gedaan! Een typische muts met flappen en een wollen trui. dit alles voor een kleine 7.5 euro!! Het is hier zooo goedkoop! Ik ben hier blijkbaar wel de enige die met zo'n muts op mijn kop rondtjaffelt. De plaatselijke bevolking lijkt het best grappig te vinden. Wijzelf hebben ons ook wel kromgelachen wanneer sarah mutsen aan het kiezen was. Ze kon maar niet beslissen welke kleur haar het beste paste. Ook het meisje aan dat kraampje kreeg al de lachkriebel. Enfin, Sarah heeft dan maar twee mutsen gekocht, (nadat ze bij een ander kraam ook al ene gekocht had omdat ze niet meer durfde weggaan want ze had er zoveel gepast en ik had daar zo hard staan lachen) en ik een muts en een pull. Dat madammeke vond ons blijkbaar wel sympathiek want we kregen nog gratis een sleutelhanger!! Daarna was het wel genoeg en zijn we eens gaan proeven van de plaatselijke drank. pisco sour. Een alcoholisch drankje met eiwit,limoen,rietsuiker,... en nog t'een en t'ander. Fris, smaakt een beetje naar Moquito vond ik.
Maar het steeg toch snel een beetje naar ons hoofd, en vervolgens was alles zo grappig!!
Ondertussen is het buiten al donker, en het is pas kwart na zes. Binnen een kleine 4 uur hebben we onze bus. Das een overnachting in een hostal gespaard. Hopelijk kan ik een beetje slapen en doet het mijn rug niet teveel kwaad. We gaan nu eerst nog onze rugzakken ophalen in de hostal (waar ik vanmorgen met mijn elegantie twee glazen heb gebroken terwijl ik mijn zak in de bar plofte...). En daarna nog snel iets eten voor we onze lange rit beginnen.

Zo, genoeg verteld voor vandaag! Als jullie dit lezen dan zal het waarschijnlijk alweer dag zijn, wij komen een zeven uur achter he. Een lekker stukje cultuur/avontuur voor bij of nahet ontbijt om jullie hersenen te voeden of te prikkelen!

Nogmaals super merci voor de reacties! Broers en zusjes, mam en pap, vriendjes en vriendinnetjes (tis gelijk de intro van bassie en adriaan!) tot de volgende keer maar weer (hahahaha)!!

Dikke kus en knuf!

Veel liefs
Jo(s)ke

Persoonlijke boodschappen:

Ma en pa. mama proficiat met je computervooruitgang! Ziejewel dat ik je jong houdt he!!! Papa..hou het in de gaten he!

Peter. Ik ga mee om te masseren naar zuid afrika, ist goed? Wens Ayko een dikke duim van mij!

Trui en Nele: Leuk dat jullie aan me denken en meeleven! Geef Thorben en Joyce een dikke kus van me!

Chrisje. Tis een jaartje extra, maar tis opt gemak. Ik vind het wel niet leuk dat je me weer moet na apen (moptje he scheete)! Ge komt er toch! Lief dat je bezorgt ben! En jij ook me beste moatje he!

Tomme: Tof da je ook meevolgt, hou je me ookop de hoogte van de clubuitslagen ;-)

Koen en kaat: Merci ook voor jullie berichtje! Doe veel groeten aan de zoons he daare!! Kaat moet ik een bruintje voor je meebrengen? Of voor Koen? Hihihihi!!

Tot later iedereen!!

Nonkel Jan

Hallo Joke,
Het was een hele boterham vanmorgen op onze nuchtere(?) maag maar wel een hele toffe.We hopen dat je dit tempo van berichten volhoudt zodat we van dag tot dag met jullie kunnen meereizen en meegenieten.Ik zie mezelf al staan op die markt met zo'n muts op mijn hoofd en die pint in mijn hand.
Voor nu, een goeie busreis,slaap lekker en morgen gezond weer op!!!!!!!!
En hou die vriendelijke mannen toch maar in de gaten!!!
Tot gauw nog eens en ook groetjes aan Sarah

Joke(tje) toneelmaatje

Hey JOke!

Ben de eerste om al u reisverslagen te lezen! Ik kan me alles zo in beelden voorstellen als ik dit lees.
TMoet prachtig zijn! En ik die al zo lang naar Peru wil...
Mocht je nog een leuk kraampje tegenkomen mag je voor mij altijd mooi stukje meebrengen voor op mijn kast.Dan heb je na je reis dan nog een goede reden om eens af te spreken en ge moet dan natuurlijk wel laten weten hoeveel het heeft gekost. Ik zal er wel wat bijlappen voor al je trekkerslast!
Ik duim voor je! Geniet ook maar in mijn plaats en onthou lekker veel details, dat je nadien mooi kan vertellen.

Zo, ik hoop dat je nog een echte lama te zien krijgt... anders reizen we wel eens met de trein naar antwerpen.

Vele groetjes aan je vriendin ... en tot schrijfs!
JOke(tje)

Nele en co

Hoi joske
Ik zit nog op mijn werk en moest al een half uur overwerken, maar toch kon ik het niet laten om nadien ook nog even je reisverslag te lezen voordat ik naar huis vertrek.
Dit weekend is het dus 50 uren en mijn werkuren zijn echt niet leuk! Ik moet om de 2 uren werken en dan nog wel telkens s'nachts! Gelukkig wil Gino mijn 4 ochtenduren (za morgen en zo morgen van 6u - 8u) overnemen. Dan ben ik wel vrij van 4u s'nachts tot 14u s'middags, dus dan valt het best mee!
Ge zult me dus vermoedelijk niet meer horen tijdens het weekend.
Maandag kijk ik thuis zeker in de mailbox naar het volgende reisverslag!

Amuseer jullie nog (da zal wel geen probleem zijn!) en tot e-mails.

Groetjes van je liefste zus en een knuffel ons drie!!!

Rose Casier

Dag Joke, je papa heeft mij je reisverhaal doorgestuurd.Deze namiddag was ik nog eens gaan vragen hoe het met de jongste dochter op avontuur was.Met een leffe, en ,na aandringen, nog een leffe hebben we wat geklest.Nu heb ik je verhaal gelezen,tof. Ik wens jullie alletwee een goede reis, en blijf je reisverhaal volgen. Groetjes Rose

woessie

Voor mijn eerste liefdesverklaring aan joke ben ik blijkbaar weeral te laat, ja meisje ik zie u ook graag.
Maar ik veronderstel dat iedereen die hier uw reis en verhaal volgt u graag ziet. Met zn allen missen we u en verlangen we al naar uw "blijde intrede" in ons land. Maar eerst moet jij daar uw ding doen, en ons blijven verwennen met beeldende en levendige verhalen. Hopelijk kun je er nadien ook een mooie fotoreeks aan verweven en er ons dan nog eens mee verwennen.
sweet greets

luc en silvina

Dag nichtje !

Dikke groeten vanuit Sarajevo ! Voorlopig heel kort (kleine Manu en veel andere actie hier in Bosnie zuigen tegen een uur of tien de meeste energie weg): geniet van elke seconde, en denk aan al die heerlijke seconden wanneer het effe wat tegenzit !! Jullie gaan je vrolijk door alles heen slaan. Enne, je doet het bij mij kriebelen om zwaar te reizen - maar voorlopig kan ik met de kriebel alleen leven :-))

Cheers van Silvi, Manu en Luca

Truike

Hoikes kleine zus

Kweet het we hebben al kunnen chatten vandaag maar wou toch nog reaktie'tje plaatsen op je verhaaltje ook hé.
Is wel raar da chatten, is ineens alsof je niet zo ver weg bent, tof wel nie?
Allé en ondertussen weet ik ook al waar ik eens goedkoop kan gaan shoppen hihi.
Tja voor de rest hebben we alles zowat net verteld dus bij deze ga ik afsluiten en morgen zijn we er weer hé.
Je krijgt van ons tweetjes een hele dikke knuffel nog en een dikke pieper
slaap zacht straks xxxxxxxxxxxxxxxxx
groetjes aan Sarah
je zusie x

Wostje

Dag Moatje,
Eindelijk heb ik een pc kunnen bemachtigen. ‘k Ben superblij dat alles goed verlopen is. En dat de vlucht, met uitzondering van enige misselijkheden, toch is meegevallen. Geef je ogen de kost!!! Leer en snuif de culturen op!!! Geniet van alles wat bloeit en groeit, maar ook niet van ALLES dat groeit en bloeit natuurlijk ;-). Maar luister goed naar de wijze raad van tante ingaat: blijf maar op je hoede! Een man blijft een man ;-)
Al veel fotootje kunnen trekken? Want je omschrijft het echt genietend en ik wil mee genieten, maar ik gun het je van harte! Je verdient je droomreisje! En toch kijk ik uit naar je terugkomst!!! 15 oktober é!!!
En hoe verloopt je rugzak? Nog even content, als de eerste dag(en) of zeg maar weken dat je naar hem glunderde? En valt het weer wat mee? Zo koud dat je een muts moet dragen of is het enkel voor de flapoortjes dat je het doet?
Enfin ik stuur je ook nog een mailtje voor het iets delicatere materiaal. Moatje, lof joe biek taajm, hoe je goed en hopelijk geraak ik vlug terug achter een scherm om het vervolg van je spannende verhalen te lezen.
Dikke knuf
Inge
xxx

Andy

Ola lieve Joke,

Ik kan niet nalaten om ook eens een antwoordje te zetten op die site hier he. (voor wie er aan twijfelde, ik bekijk deze site zeer regelmatig en reageer zelfs, maar voor de eerste keer via deze weg)
Ik ben blij dat jullie het daar goed stellen, er van genieten en op jullie hoede zijn voor de lieve mannen.
Ik ben ook zeer blij voor jou dat het eten daar (nog) niet pikant is. Hopelijk kan je dit blijven zeggen tot het eind van de reis, maar dan ga ik mij toch beginnen afvragen waar de chilipeper zijn naam vandaan heeft.
Maar soit, daar zit je nog niet he.
Ik vind het wel heel tof, zo'n webdink waarop we alles zo goed als live kunnen volgen.
Je vertelt het zo levendig dat ik het als het ware zelf beleef. Zodanig goed zelfs dat het niet eens nodig is dat ik het met mijn eigen ogen zie, ik doe ze toe en zie het voor me.
De pintjes zijn daar inderdaad wel groot en goedkoop, na je berichtje twijfelde ik toch even of ik zou achterkomen daarvoor of niet. Na een kleine berekening heb ik besloten om het geld dat ik uitspaar voor de vlieger en het verblijf daar, toch maar aan het Belgische bier te besteden. Nergens beter bier dan hier denk ik, al neemt dat niet weg dat ik wel een heel klein beetje jaloers ben op de mooie omgeving waarin het geserveerd wordt.
Waarmee ik dus wil zeggen dat ik de mooie natuur daar wel graag eens zou zien. Het enige wat mij tegenhoudt zijn die vuile beesten en enge ziektes die daar ronddwalen. Maar verder ga ik hier niet over uitwijden en er op vertrouwen dat je die niet tegen zal komen.
Neen, serieus, ben echt blij dat je het daar zo goed stelt. Hou het zo en blijf ons op de hoogte houden!
Ik vind trouwens dat je prachtig schrijft.
Zeg beze, 'k ga u laten he, want ik zit heel die pagina hier vol te kladden.
Een heel dikke kus, veel plezier (maar niet té veel, altijd het hoofdje er bij houden he, maar daar twijfel ik niet aan), groetjes aan Sarah en tot binnenkort eens via de wondere wereld der moderne telecommunicatie he!
Lovja XXX

Andy

ps; Groetjes van mij aan de familie en vrienden ook, lees jullie reacties ook allemaal

robin

Joke, goed te horen dat het allemaal naar wens verloopt. Zoek nu de bergen maar en bewaar ze in je ogen. En kom de muts en pull es met klank showen (als een soort auditie voor een volgende productie ...).
Groetjes

wim

hey joke
in vietnam was ik de eerste 2 weken ook zo braaf, al die lekkere groentjes uit voorzorgen maar laten liggen, want ik met mn zwak darmgestel... maar uiteindelijk heb ik dan toch niet aan de lokroep kunnen weerstaan. groentjes waren lekker en allerlei groene blaadjes waarvan zelfs ik de naam niet kende. een paar weken later hebben mn darmen dan wel een beetje lastig gedaan, maar dit was voor mij niks nieuws. heb dan ook niet durven klagen. ik wist waardoor het kwam, en de volgende keer doe ik het opnieuw. eten en drinken horen nu eenmaal tot een cultuur en daarvan wil ik niks missen als ik op reis ga. zelfs die BBQstukjes rat smaakten me. ;-)

groetjes

Vinod

iepse

ja, zit nu eigenlijk nog maar de eerste keer achter mijn pc'ke sinds 3weken wat niet van mn gewente is... 't goe leven in gent e... Mor, kben hier toch e... Ik kan zo zien dat ge je je daar al een beetje amuseert..., vooral marktjes enzo..., jammer helaas van de CHOCOMELK en de groentjes mor ja... azo 'verbredert' uw horizon op vlak van eten ook een beetje en niet alleen van venten e... :-p. Ik drink in ieder geval een chocomelkske ( 1 tas melk, 2.5lepeltjes nesquick, goed mengen en vervolgens master jos op bed gaan bedienen...) op uw gezondheid...
euhm, nu even een goeie raad en ik raad alle geïnteresseerden hier dit aan, is de reis eigenlijk visueel mee te volgen op google earth. (sorry meisje maar eventjes voor de mensjes in belgië...) ge typt dus gewoon in google, google earth in, of ge tikt in de adressenbalk, http://earth.google.com/intl/nl/ en dan komt ge op de download-pagina... in dit geval het groene balkje rechtsboven. Ge installeert de boel en ge opent het programma. En dan ist kinderspel om ons joketje zeer exact van dichtbij int oog te houden... alhoewel er geen paarse stip op het scherm huppelt, kunt ge toch de streek zien via satelietbeelden. persoonlijke mening, hoogstinteressant... natuurlijk moet ze wel de locaties vernoemen maar dat doet ze wel zie ik, althans in haar laatste mailtje. (heb nog maar just dees verslagje gelezen... :-s)
Nu, joke'tje, amuseer je daar nog veel, velen zullen wenen wanneer je naar beneden dondert, maar nog meer zullen gelukkiger zijn als je veilig en wel terug naar huis keert. Maar geniet anders eerst nog maar een stuk of 25 daagjes van je 'tripje'...

dikke zoen
vinoooddeeuhh

p.s.:
ahja, euhm, inge, moest gij mijn ding hier zo ook lezen, zet hier eens op wanneer gij terug in het land der belgen zijt... kwestie dak u kan versieren wanneer ons jos de piste in is..., nee, ik moet u namelijk nog iets geven vanwege ons joke'tje.

pss.:
verder groet ik iedereen nog buiten deze twee pipo's...(joke en inge)

Hans

Dag Joke,

Ga niet veel zever verkondigen, maar gewoon dit.

Geniet er van en geniet er van want dit is je reis!

Greetz Hans

big sis

Hoi Joske,

Jezus wat een avontuur!! De kwijl komt me in de mond! Zeker iets om in geuren en kleuren te vertellen aan je nageslacht ; -) (sorry Andy, probeer niet te stoken...)
Een serieus stukje voor afgezien, maar dat pakken ze je toch niet meer af!! Ik hoop dat je spieren op tijd recuperen voor een volgend avontuur. Kan je daar geen Peruviaanse massage krijgen?! Je weet maar nooit!
Ik had even het gevoel dat ik naast je zat daarboven. Je zult een boek moeten schrijven over je reis (je bent trouwens al aardig op weg). Wordt misschien wel een bestseller... Ga trouwens Vinod zijn raad opvolgen (dank u Vinod!) en eens gaan piepen op Google Earth om het helemaal af te maken.
Nog even héééél véééél groetjes doen van uwen Andy. Hebben een gezellige avond (nacht) gehad. Hij is zojuist terug naar Gent vertrokken om zijn munt te gaan planten.
Zo, ik ga er nu terug vandoor en wacht vol ongeduld op je volgende hoofdstuk!!! ps. zou wel tof zijn, moesten we nog eens kunnen chatten, we zien wel!!
Héél veel liefs en tot later! xxx Enjoy!!

Dominiek & Leah Segaert-Gallego & Magalie

Beste Joke
Het is met zoveel verwondering én bewondering dat wij vandaag geruime tijd op jouw Peru-avontuurblog hebben rondgereisd! Heerlijk! We worden er zelfs een beetje stil van... want wees nu eerlijk: reizen naar zo'n mooi en ver land, dat verlegt ook in jezelf duidelijke (spirituele) grenzen... Je laat veel achter maar je komt met zoveel (levens)ervaring terug. Machu Pichu heeft ongetwijfeld indruk op jullie gemaakt en je zou voor minder. Dit is een regelrecht mensen- of goddelijk (of minstens de twee) wonder te noemen. We voelen in je stukjes een avonturierster maar met een hart voor de plaatselijke mensen... We wensen jullie nog heel veel moed toe en laat zeker nog iets van jullie horen... We genieten van de foto's en de teksten. We hebben op 23 sep. een heel succesvolle activiteit gehad om 5 jaar Vriendschap voor de Filippijnen te vieren met ongeveer 225 mensen die aanschoven voor een barbecue met een toemaatje: het relaas van 5 jaar werken voor en met straatkinderen én dat dat deugd doet aan het hart. Ook ma en pa hebben zich echt ingespannen op die heerlijk warme dag. En... we vernamend dat jij met een ongelooflijk theaterplan in je hoofd zit en al droomt van een volgende activiteit voor de Filippijnen ergens in het najaar van 2008 of voorjaar 2009... We zijn je ontzettend dankbaar voor je meeleven en -denken en flinke omhelzingen en aanmoedigingen vanwege Dominiek en Leah Segaert-Gallego & Magalie uit Knokke-Heist in het verre België...