josopavontuur.reismee.nl

Eindelijk in peru!!

Hallo Belgenmensen!

Na een ellenlange, saaie vlucht zijn we eindelijk in Lima toegekomen!! Het vliegen ging voor mij echt tergend traaaag!! En plotseling begon ik mij te realiseren dat ik een maand weg ging zijn, en kromp mijn maag ineen. De laatste zes uren heb ik dus met een knijpend zenuwachtig, onrustig gevoel gezeten. Even dacht ik. Jeetje, waar ben ik nu toch weer aan begonnen??

Het dalen deed dit alles niet veel goed en ik stak voor alle zekerheid het kotszakje van op de vlieger in mijn buideltasje... Op de luchthavan hebben we een tijdje staan wachten op de valiezen, gelukkig kwamen ze dan uiteindelijk, na een 20tal spannende minuten toch tevoorschijn!! En dan was het voor serieus! We kwamen nog maar in de hal en er hing al een taxichauffeur aan ons kleren. Sarah, assertief gelijk altijd wandelde rustig door en sloeg een babbeltje. Mja... uiteindelijk zijn we dan toch bij die mens in de taxi gestapt. Nadat we eerst 100 onderlinge blikken had gewisseld, en zijn voorruit hadden gecheckt op 'veilige' stickers,...
De man zelf schoot ervan in de lach, wij dus ook. Hij zei dat het wel veilig was, en dat klopte.
Amai, amai, schurdige chauffeurs hier, en een orkest van toeterende autos!! Spannend hoor!
Mijn buik ging uit zijn dak, slik, en mijn motilium zat in de koffer, gelukkig had ik nog altijd het kotszakje in mijn buideltasje zitten. Wat een rit! Wat een verkeer! Wat een stank hier in Lima!!
Enfin het zakje bleef zitten. De eerste hostal bleek duurder dan in Sarah haar bijbel (lonely planet) aangeduid stond. De chauffeur bleef vriendelijk en zeer behulpzaam, maar hij wou duidelijk dat we gauw eens ergens belanden. We hebben er dan in toegestemd dat hij ons naar een hostal bracht die hij kende. Zeer vriendelijk ook weer, maar niet echt goedkoop.
Enfin ja, we mogen niet te zindelijk zijn de eerste nacht. Dan zijn we even iets gaan eten, en lieve Andy, het was NIET PIKANT!!! Ah ja, twas een pizzake! Ook de man van het restaurantje was mega vriendelijke en deed alle moeite om onze dollars te wisselen. Sarah is al helemaal ingepalmd door de 'schattige peruvianen': Ze zijn inderdaad heeel vriendelijk, maar ik blijf op mijn hoede. Morgen kijken we om een bus te regelen naar een stukje centraler Peru. Om daar een gigantische bergketen te gaan bezichtigen en bewandelen. Cordillera Blanca.
Mijn spaans is bijzonder rampzalig niet bestaand eigenlijk.

Ik weet nu al dat ik jullie allemaal echt ga missen zeg! Maar ik geloof erin dat de mooie natuur en de vriendelijke mensen mij daardoor zullen helpen. En ik verwacht reacties he!!! Jaaaaaaa joepie reacties!! Smsen gaat niet, zelfs niet met sarah haar supergesofisticeerde gsm laptop.
Met een pay and go kaart ben je hier niets. Helaas, ik ga van mijn gsm verslaving moeten afkicken.

Zo, ik ga het erbij laten, je hoort mij terug als ik wat meer beleeft heb! Nu weten jullie toch dat ik veilig ben gearriveerd he!!

Heel veel liefs en ik mis jullie al! En mijn rug doet al pijn, hopelijk overleef ik dit een volle maand!

Dikke kus en knuf
Joke

Ma en pa Knokke

Oef wat een opluchting! Ik zal zowaar de computer nog gaan koesteren, ik ben het zelfs aan het leren, wat zeg je daar van? Het was fijn om je eerste reisverslag te lezen, je kunt het op een manier dat je het gevoel hebt het zelf te beleven, doe zo voort dan reizen we met je mee! Hier gaat alles verder zijn gewone gang. Zaterdag gaan we fietsen met de familie Lietaer voor de laatste keer dit seizoen.Roos belde net om te horen of we al nieuws hadden, je hebt veel groeten. Nu laat ik nog eventjes het woord aan pa. Heel vele lieve groetjes ook voor Sarah en zorg goed voor mekaar dikke knuf moe. xxxxxx
Jo, 't wordt gevaarlijk! Straks hebben we geen gelegenheid meer om de computer te gebruiken en verdrijft moe ons van die stoel. Ze geraakt nu zelfs al tot bij uw log (met de nodige hulp natuurlijk) !!!! Fijn dat we zo vlug van elkaar kunnen horen. We hebben ook heel vlot contact met Alain, de pa van Sarah. Uw logadres is reeds in zijn bezit en er kwam reeds menig mailcontact en zelfs al een telefoontje. We volgen jullie van op afstand van heel nabij. Stel het verder goed, blijf op jullie hoede en geef de ogen de kost. Pa.

Nele en co

Hoi Joske

Nie in paniek slaan hé alle begin is moeilijk zeggen ze.
We zullen veel aan je denken en dat helpt ook.
Ik vind het goed dat je op je hoede blijft. Een mens moet altijd alert blijven!
Als ze je lastig vallen met verkoopstechnieken is gewoon doorlopen de beste tactiek, dat deden wij ook in Tunesie en Egypte en uiteindelijk laten ze je na laaaange tijd met rust. Dan heb je wel weer een nieuwe aan je been, maar het went wel hoor.
Ik zal je nu al moeten laten want het is Raad vanavond en ik heb nog bergen werk. Andere bergen dan deze die je gaat bezoeken vrees ik!
Vandaag is het hier mooi weer (er moet toch iets in mijn bericht over het weer hé, nu we er eens mee kunnen stoefen).

Bye bye, zwaai zwaai en tot binnenkort op het internet!!!

Groetjes van je liefste zus en een knuffel van ons drie!

Tomme

Leuk en tof eerste verhaal, in de typische stijl van ons joke (stubbetje), net alsof je er bij bent (alhoewel t zal daar wel meer te beleven vallen dan in mijn bureau dus wel e beetje jaloers ja !)
Veel succes dus, be careful, tot de volgende story en vooral ... geniet ervan ! XXX

pe

Juist met klein katertje je verslag gelezen, kan je misschien ook klein beetje jaloers maken met de mededeling dat we gisteren naar paradise lost geweest zijn in de Biebob, ja ent was goed !!!
Al taxi's aant nemen ...dacht dat jullie alles te voet gingen doen ?! (graptje) Voor mij misschien dan toch ook een ver avontuur in vooruitzicht, gisteren vernomen dat we met de wacky's (mtb clubje) misschien de cape epic, een mountainbike toer in zuid afrika zouden rijden, maar tzal ten vroegste in 2009 zijn... hebben we nog veel tijd om sponsors te zoeken...'k Zal 't nu maar stil leggen want de zon schijnt hier nu ook en we moeten daar van profiteren, 'k spring maar eens op de moto voor een toertje !
Oja, 't avontuur in 't nageslacht is verzekert, Ayko vorige week op opendeurdag in Tielen, deathride van 60 meter hoog alleen naar beneden !!! De pappie was trots !!!
Allez de groetn é

Truike

Hoi Jossewost

Fijn te horen da jullie goed aangekomen zijn, en geen vliegtuigcrash hebben meegemaakt ;-), zoals je vreesde hihi.
Weet maar dat ik constant met m'n gedachten bij je zit en hoop dat alles goed verloopt en dat je daar een mooie tijd mag hebben.Wou dat ik erbij was, eens weg uit de dagelijkse sleur, heerlijk.
Zorg jij maar goed voor Sarah ook zodat ze zich niet teveel laat inpalmen hé hahaha.
O ja en verder hoop ik voor jou dat dat zakje de rest van de reis mag blijven zitten...hihi.
Veel plezier morgen op de bergtocht en vele foto's trekken hé zusie da we ook wa kunnen meegenieten.
En wa betreft die gsm verslaving, komt wel snel terug eens je hier weer bent hahahaha.

Zusie een hele dikke knuffel, ook ééntje voor Sarah, en ik kijk al uit naar het volgende Josverhaal
kusjes van je zusje xxxxxx

KOEN EN KAAT (VOORAL KAAT)

Dag lieveke,
Eigenlijk is dit toch wel een fijne manier om iets van je familie te weten te komen.Leuk voor ons Moe dat ze ook eens op de stoel van Pa mag zitten,wat zou ze daar niet allemaal moeten voor gedaan hebben ...Je kotsneigingen zal je wel geërfd hebben van je peter.En opdringerige verkopers zijn ook al niet aan hem besteed.Je moet geen heimwee naar ons hebben,je zal nog een heel leven met ons opgeschept zitten...(hoop ik,als ik natuurlijk weer niet ga lopen)Wij gaan ook een avontuurlijk weekend tegemoet...Op boerderijvakantie in Bornem met echte ezels en zo,met de hele kroost.Dikke broere komt net binnen,en ik moet je de groeten doen. 't is een vent van weinig woorden hé.Veel liefs en als er iets is,ik kom hoor

doussie

Hoi me josje,

eerst en vooral sorry da ik nu toch maar iets post, ben vanacht bij vinod blijven slapen en dus m'n comp; ni gezien. Ten tweeden ben ik mega blij da je veilig bent aangekomen want ik heb zitten denken aan je!!!

Nu eventjes mijn uitslag van m'n 2de zit. zoals ik al verwachte; één buis! Doelgroepen en dan nog wel een 7 :-(. Helaas pinda kaas niets aan te doen. Ik zal wel het normale traject doen omda al die stress in het verkorte traject niets voor mij is en ik ook een groot gebrek aan zelfdiscipline heb :-).

Dus dit betekent nog een jaartje student ma ik kijk uit om ondertussen te werken ook.

Mijn stageplaats zou wsl Cruushove zijn in st. Kruis (wa i kwel zie zitten).

Voor de rest hebt ik anders geen nieuwtjes.

Buiten Josje IK MIS JE HEEL VEEL!!!!! en ik maak me toch beetje ongerust. :-) Zit me je in. Ma weet ook da heel die reis waar je zo lang hebt na uitgeken je deugt zal doen. Scheetje ik ga je nu laten want ga in de douche gaan kruipen.

Take care hé meid.

PS: ge zie en bluft me beste vriendinnetje hé
heel veel kusjes en e mega knuf

Joke

Elaba
Supeer leuk om al jullie reacties te lezen!!! Er staat een gigantische glimlach op mijn gezicht nu, en die zal zeker de rest van de dag blijven! Echt super tof allemaal!! Heel erg bedankt!

Dikke knuf!!
Jo(s)ke