josopavontuur.reismee.nl

South Africa here we come

Hello everybody!

Klaar voor een nieuwe reeks avonturen? Ready? Set? Go!!

Na een honderste knuffel en een tweehonderste `ik ga je missen, ik jou ook` namen Kevin en ik definitief afscheid en scheiden onze wegen. De mijne richting uurrooster luchthaven, de zijne richting file...
Ik vind al snel mijn reisgenoten en ontdek tot mijn vreugde dat ik toch nog niet de laatste ben! Annelies, Nancy, Rob, Tinne en reisleider Jan zijn al van de partij. Wim en Kristien nog niet!
We beginnen gezellig een beetje te praten over de hoeveelheid van onze rugzak, over het aantal onderbroeken, over al dan niet neerstorten,... En zo ontdek ik ook al snel dat ik uiteindelijk toch de enige ben die geen malariapillen bij heb.... Tja, we vertrouwen op de ervaren artsen van het tropisch instituut,toch...? Tegen 16u50 zijn we compleet en versleuren we onze rugzakken naar de check in. Daar blijkt al snel dat Iberia toch wel strenge regels toepast... We hebben nog een viertal tenten mee en elk extra stuk bagage kost zo maar eventjes 60 euro... Gelukkig heeft Kristien nog een zak bij waardoor we alle tenten bij een kunnen proppen en het ook maar bij 60 euro kunnen houden (kriskras kosten anyhow). Maken ze dan ook nog eens moeilijkheden over het feit dat Jan een tweede stuk handbagage bij heeft... Nog nooit meegemaakt!! Maar goed, hij krijgt toch een labeltje en al bij al raakt hij zonder problemen op de vlieger met zijn twee stuks handbagage...Iberia ook....Tssssssss...

Vooraleer we onze vlucht naar Madrid aanvangen gaan Nancy en ik, zoals het echte Belgen (of amerikanen?) betaamt , nog een vette hamburger eten in de Quick! Iberia zorgt namelijk voor niets gedurende onze eerste vlucht (Iberia ook...AGAIN!)... Tegen 19u zijn we klaar om van de grond te gaan en dat doen we ook! Iedereen zit per twee verspreid en ik heb een plaatsje naast Kristien. Zoals er mij ik op elke vlucht wel iets merkwaardigs opvalt, zijn het nu de vlagen muffe geurtjes die mij teisteren, en nee hoor, ze kwamen niet van mij want die ruiken lekker!! Hoe dan ook, ze kwamen geregeld terug en het was niet bepaald lekker... Twee rijen voor ons zaten twee kindjes die blijkbaar hun eerste vlucht meemaakten. Toen we opstegen gilde het ene meisje:`mamaaaaaaaaaaaa ik kan heel de wereld zien!!!` Da`s al eens plezanter dan krijsende baby`s, niet ;-)? Hoe dan ook, tot een half uurtje voor de landing verloopt alles vlekkeloos. Wanneer het vliegtuig echter plotseling begint te schudden en bonken gaat een vlaag van zenuwachtig gelach door de vlieger. Iedereen kijkt elkaar met een groen lachje aan. Het lijkt eventjes alsof de vlieger geland is terwjil we eigenlijk nog volop in de lucht hangen. De kindjes voor ons, nauwelijks bewust van enig gevaar, gieren het uit! Het is best wel spannend, en anderzijds ook een beetje raar. Maar al bij al zijn we goed en wel op de grond geland! De piloten krijgen dan ook een applaus met gefluit!! Knap wi!! :-)

In Madrid moeten we nog een 3.5 uur weten te overbruggen voor we op onze volgende vlucht mogen. En na een avondmaaltje,waarbij we uit elke shop werden weggejaagd omdat ze gingen sluiten (spanjaarden ook...Tsss...), wandelen we door naar de gate en beginnen met het kennismakingsspel die de Rob in elkaar geknutseld heeft. Gedurende het voorgaande deel heeft hij ons voortdurend een lijst in de handen geduwd waarop we originele vragen moesten schrijven. Zo gezegd, zo gedaan! Ondertussen waren alle 23 vragen gevonden en konden we van start gaan! We nestelen ons neer op de grond en gaan van start!
Het spel zorgt voor sfeer en ambiance en we leren elkaar idd al wat beter kennen! De toon is meteen gezet! Ik nek mezelf wanneer ik heel impulsief `Bart Kaell` eruit floep op de vraag wie mijn grootste voorbeeld is...Van waar kwam die?? Ik vrees dat het mij nog de rest van de reis zal achtervolgen, maar kom...OOk `slapen` als 1 van mijn hobbys vermelden heeft er al voor gezorgd dat mijn aantal tukjes nauwlettend in de gaten gehouden worden en ik reeds de naam `slaper` gekregen heb.... Rob dacht eventjes uit te dagen door de `vettige` (Rob is Antwerpenaar of zoiets, maar ook FCB supporter!!) bonusvraag `op welk soort type man/vrouw val je` eraan toe te voegen... Daarbij wist hij natuurlijk nog niet welk vlees hij in de kuip had, dus liet ik dit eventjes merken door meteen terug te slaan met de vragen; `hoeveel partners zijn er reeds de revue gepasseerd?` en `supporteren voor Anderlecht of een nachtje met Bart Kaell?> De eerste kreeg hij voorgeschoteld, de tweede helaas niet!
Je leest het de ambiance zit er al dik in en de sfeer is super!!

Op de tweede vlieger beland ik naast babbelgrage antwerpse (ja sorry Rob , voor mij zijt ge een antwerpenaar ;-)) FCB supporter Rob! Rond 3u krijgen we ons nachtmaal en daarna is het wel tijd voor een dutje. Na veel gewroetel en gezucht om de juiste positie te vinden vat ik toch de slaap in een verwrongen houding waarvan ik later de pijn draag... Ik doe meteen mijn naam `slaper` eer aan door pas rond 9u45 weer eens definitief mijn ogen te openen. Waw! Zo lang heb ik nog nooit geslapen in de vlieger! UItgeslapen ben ik echter niet en mijn rug is al helemaal niet tevreden met de situatie... Sorry rug...! Rob kijkt me eens aan en bevestigd dat slapen echt wel mijn hobby moet zijn... Tja ik had gewaarschuwd...
Tegen half elf krijgen we een doosje ontbijt geserveerd waarvan ik blijkbaar als enige het broodje verorber...ale min de samsonworst die erop ligt...:-s En dan begint onze tweede afdaling die ook deze keer veel weg heeft van een kermisattractie, we draaien en zakken en draaien en zakken! En ook al vind mijn hoofd het best wel leuk, mijn maag vind het een stuk minder aangenaam! Blijkbaar was ik niet de enige en hebben anderen zelf hun zakje nodig gehad. Het kietelt en maakt ongemakkelijk tegelijk en al bij al ben ik zeer tevreden wanneer we eindelijk aan de grond staan! Ook nu krijgt de piloot weer een denderend applaus!
We zijn in Zuid-Afrika, ik heb mijn vluchten overleeft!!
De eerste stop is natuurlijk de Wc! En daarna kun de luchthavenzaken beginnen, een uur aan de douane staan aanschuiven voor een stempeltje, bagage ophalen die gelukkig heelhuids is doorgekomen, geld gaan wisselen en afhalen, sim kaartje kopen en uiteindelijk ons busje ophalen!! Wanneer we er eindelijk allemaal inzitten zijn we klaar voor de Take off!! South Africa here we come!!

Gezien de tijd zeer beperkt is moet ik hier nu aflsuiten en zal de rest voor later zijn!!!

Heel veel liefs en tot gauw!!!

Afrikaanse Joke

Reacties

Reacties

Hélène

Heikes collegaatje,
Nachtdienst op steevliet, altijd een beetje aangenamer met een verhaaltje van onze reis-gekke collega...het belooft weer spannend worden!
Eerst en vooral: THANKS FOR THE CARD! Het doet deugd en heb mijn zakdoek net niet volgesnoten...Ten tweede: uw IB kinderen zijn een maand aan mij toevertrouwd...ik doe mijn best om 's morgens liters chocomelk te drinken zodat de ontwenningsverschijnselen bij hen minder groot zullen zijn maar het baat niet...
Ten derde: watch the elifant! Zijn slurf is 100 x groter dan een chiquita-banaan!
Joke, geniet er van en tot lees!

Wost

Dag moatje,
'k ben super blij met het nieuws dat je veilig bent geland, dat is al een eerste geruststelling. Tevens leuk te horen dat de groep goed meevalt en de sfeer er onmiddelijk inzit! Dat is mooi meegenomen op dit volgend avontuur! Enjoy!
Ik heb gisteren afscheid genomen van mijn ex collega Heidi, die een maand naar Amerika gaat en dinsdag van Cynthia die enkele maanden naar Ierland vertrekt. Damn! Wat doe ik hier nog?! Mss mijn avontuur beleven op mijn nieuwe job... 2Bcontinued...
xxx

Joketje

Hey copain!

Leuk om te lezen dat je na lang aftellen vertrokken bent!
De sfeer maakt de helft van je reis, dus ben zeer blij dat deze al goed zit!
Geniet ervan! En kvolg je verhalen op de voet!
U camera niet te ver wegsteken ... maar bij regelmaat van de klok pictures nemen, zodat wij thuis nadien kunnen meegenieten.

Vele groetjes,
Joke

Robin

Als je schrijft dat je "tegen 19 u. klaar bent om van de grond te gaan", dan krijg je natuurlijk de vraag op welk soort/type je valt ... Let toch op voor dubbelzinnigheden: er zijn mannen in de buurt! En ik kan weten hoe riskant dat allemaal is ... (niet van die mannen, wel van die dubbelzinnigheden).

Neltje

Hey Jos,
Leuk te horen dat je een "slaaprijke" vlucht gehad hebt :) Slapen is ideaal om de saaie momenten te doden é, ik ben het helemaal met je eens! Ik heb vannacht alleszins niet veel geslapen. We vierden de 25e verjaardag van de FRMC en het was een leuk feestje! Zo leuk dat we de taxi naar huis genomen hebben. De day-after (vandaag dus) was wa minder, maar deze is nu ten einde en jou verhaal was ideaal als afsluiter. Ga nu lekker naar mijn bedje mmm ... Tot de volgende! you're sleepy sister XXX

Freya

Dag Joketje,
ja ja natuurlijk...ook ik ben weer van de partij om jouw super-verhalen te lezen! Ik kijk er al naar uit! Geniet er van...
Vele groetjes van uw oudMorgenster-collegake x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!